Stand van zaken nieuwe zorgverzekering lair* AMSTEL SPONSORT AIAX JOY ZET TANDEROSIE OP DE KAART Op 1 januari wordt het nieuwe zorgstelsel van kracht en moeten alle Nederlanders (al dan niet via hun werkgever) een nieuwe ziektekos tenverzekering afsluiten. Hoe gaat Heineken daarmee om? Irene Steenwelle, hoofd Arbeidszaken: "Heineken zal in ieder geval een collectief contract sluiten met een verzekeraar. Niet alleen om medewerkers en hun gezinsleden/partners te kunnen laten profiteren van een collectiviteitskorting op de basisverzekering, maar ook op de aanvullende verzekering. We streven naar een pakket (basis en aanvullend) dat vergelijkbaar is met het niveau van de huidige Heineken Ziekte kostenregeling (HZR)." Heineken is op dit moment met verschillende verzekeraars in gesprek, maar geen van de partijen heeft nog bedragen genoemd. Irene: "Het frustrerende is dat de verzekeraars hun tarieven (nog) niet bekend willen maken, terwijl de tijd dringt." Het wachten is dus op een goed voorstel waarmee alle Heineken- medewerkers uit de voeten kunnen. Eind oktober zijn alle medewerkers geïnfor meerd over de stand van zaken van dat moment. "Wij hopen dat er dan meer bekend is", aldus Irene. "Ook zullen we medewerkers er dan op attenderen dat ze het formulier Zorgtoeslag (indien van toepassing) tijdig moeten invullen en naar de Belastingdienst moeten terugsturen. Een beetje hulp bij deze ingewikkelde materie lijkt ons wel belangrijk. Het is al moeilijk genoeg om door de bomen het bos nog te zien." J>* «uM L. A De tandvriendelijkheid van JOY is een belangrijk verkoopargument. Maar dan is het wel zaak dat de consument tanderosie ook onderkent als problee (en JOY als oplossing). Vrumona is daarom in zee gegaan met een PR- bureau, om tanderosie meer op de kaart te krijgen. Met de spectaculaire resultaten van een NIPO-enquête onder ouders, tandartsen en mond hygiënisten haalde Vrumona dit voorjaar al uitgebreid de pers. En ook dit najaar wil Vrumona weer aandacht vestigen op tanderosie. Momenteel worden de redacties van week- en maandbladen benaderd met een leuke drinkwijzer, die de lezers kunnen aanvragen bij Vrumona. Uiteraard attendeert die drinkwijzer de lezers erop dat JOY de meest tandvriendelijke frisdrank is, waar je gerust liters van kunt drinken. Voor meer informatie, zie www.tandvriendelijk.nl Amstel is sinds kort official partner van de Amsterdamse voetbalclub Ajax. Voorafgaand aan de wedstrijd Ajax-Arsenal op 27 september zetten Erik Korthals Altes (algemeen directeur Heineken Brouwerijen) en Arie van Eijden (algemeen directeur Ajax) hun handtekening onder een sponsorovereenkomst voor de duur van drie jaar. "We hebben dezelfde Amsterdamse roots en genieten allebei internationale bekendheid onder de voetbalsupporters: dat moest een keer leiden tot samenwerking", aldus de ondertekenaars. Het partnership met Ajax staat los van Amstels sponsoring van de Eredivisie. [8] Heineken nl magazine 7555■'■'.W.'AjV.v.y-'

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 8