Hajo de Wilde (38) Ans van der Logt (47) is accountmanager Retail vanuit Zoeterwoude. Zijn tapadvies aan caféhouders: "Haal zo'n glas na tappen onder de kraan vandaan!" bewaakt de zalenplanning van de Heineken Experience. Zij snapt heel goed waarom Heineken dit najaar zoveel nadruk legt op de tapbeleving: "Een schuimkraag die aanvoelt als luchtige cake... heerlijk toch?" Heineken nl magazine [7 "Waar ik me aan stoor? Aan het verkeerde glas, het ver keerde viltje, het dwang matige getik van de spatel tegen een bierglas en het nadruppelen van de bier kraan in een vers getapt biertje waardoor het schuim stukslaat. Haal zo'n glas na tappen meteen onder de kraan vandaan! Het hangt een beetje af van de omstan digheden, maar in principe zeg ik er iets van. Dat is toch je plicht. Het wordt altijd sportief opgenomen achter de bar. De horeca beseft ook wel dat de tapbeleving belangrijk is. Sprankelend, goed op temperatuur, perfect schoongespoelde glazen, een goede bijt met een iets bolle schuimkop en voor de rest zit het vooral tussen je oren, zoals zo veel dingen. Thuis in mijn flat staat natuurlijk BeerTender. Hij tapt even lekker als een bierpomp in het café." "Ik zal een kastelein niet gauw aanvallen op zijn bier. Zo'n type ben ik niet. En als een Heineken-biertje in een Amstel-glas zit, ach, dan zeg ik het later even tegen de vertegenwoordiger. Ik stoor me alleen geweldig aan lip penstift op het glas. Ja, dan gaat zo'n biertje wel terug. Maar in het algemeen is de tapbeleving in de horeca behoorlijk verbeterd. Mede dankzij Heineken, volgens mij. En thuis ook, natuurlijk. Mijn man is een fan van Heineken en wilde meteen BeerTender op het aanrecht. Heerlijk. Zeven graden Celsius en een schuimkraag die aanvoelt als luchtige cake. Nu kan iedereen thuis tappen. Ik tap ook wel eens in de Experience, maar alleen glas voor glas. Anders gaat het te snel. Zo'n rits glazen in je arm, dat lukt mij niet. Dan zeggen de collega's: 'Nou Ans, ga jij maar weer naar je kantoor'."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 7