Tsunami update LEASER VAN HET JAAR Historisch Heineken ZIJDELINGS Het geld dat door medewerkers van Heineken werd ingezameld voor de slachtoffers van de tsunamiramp, heeft een duidelijke bestemming. De donaties worden grotendeels gebruikt voor de bouw van woningen. Multi-Bintang, de productiemaatschappij in Indonesië die het geld beheert, heeft 75% geschonken aan Habitat for Humanity (HFH) Indonesia. De rest van het geldbedrag is voor het plaatselijke Rode Kruis. Het is de bedoeling dat HFH meer dan 500 huizen neerzet. De toekomstige bewoners gaan zelf hun hui zen bouwen. Daarvoor krijgen ze eerst een korte training. Tijdens de bouw ontvangen ze een klein salaris, waardoor de economie ook een extra duwtje krijgt. Tijdens de vloedgolven kwamen meer dan 250.000 mensen om. Nog meer mensen werden dakloos. HEIKE SCHMIDT is de beste wagenparkbeheerder van Nederland. Heike deed als enige vrouw mee aan de LeasePlan Award voor de 'Wagenparkbeheerder van het jaar 2005' en won hem nog ook! Een deskundige jury voelde alle deelnemers aan de tand. Eerst op papier, daarna in levenden lijve tijdens een congres. De jury was niet geïnteresseerd in zaken als de grootte van het wagenpark, maar wilde bijvoorbeeld wel weten hoe kandidaten dachten over maatschappelijk verantwoord leasen. Heike vertelde tijdens het vragenvuur dat Heine ken is begonnen de mogelijkheden van een milieuvrien delijker leasebeleid te onderzoeken. Uiteindelijk werd Heike geprezen om haar analytische benadering van haar vak. "Maar," zo luidt het rapport "ze is geen kille kostenbewaker en verliest de berijdersbelangen niet uit het oog." Volgens Heike Schmidt is de leasewereld een echte mannenwereld. De overwinning smaakt dan ook extra zoet. Behalve de award kreeg Heike ook menig bosje bloemen. Maar liefst achttien boeketten werden haar in de handen gedrukt. i 500 Charlene de Carvalho-Heine- ken en Thony Ruys hebben onlangs een indrukwekkende verzameling historisch materiaal van de Heineken- collectie overgedragen aan het Gemeentearchief van Amsterdam. De documen ten gaan terug tot 30 juni 1863, de dag waarop Gerard A. Heineken brouwerij De Hooiberg in Amsterdam kocht. Aan de hand van de documenten kun je een zeer gedetailleerd beeld krijgen van de groei van Heineken tussen 1863 en 1974. De documenten werden aan het archief gegeven omdat Heineken de rijke geschiede nis wil bewaren en boven dien het publiek een kijkje in de keuken wil bieden. Wie wil kan de documenten inzien in de leesruimtes van het Gemeentearchief Amsterdam of via internet (http://gemeentearchief. amsterdam.nl). BORSATO ALS Dj Er werden veel prijzen uit gereikt tijdens de jaarlijkse Nightlife Awards bij Bob's Party Palace op 21 juni, een evenement dat mede gesponsord wordt door Hei neken. Zo werd Hollywood Music Hall uit Rotterdam verkozen tot het populairste uitgaanscentrum van Nederland en kreeg City Life in Reeuwijk de prijs voor de beste discotheek. Meer dan 20.000 Nederlanders bemoeiden zich met de uitslag door op internet te stemmen. Aan hen werd ook gevraagd wie ze wel eens als dj achter de draaitafels zouden willen zien. Ruim zestig procent koos voor Marco Borsato. Frans Bauer s tweede keus en Jan Smit werd derde. EEN 9 VOOR EEN PILSJE Strandpaviljoen Zeezicht in Castricum krijgt een 9 voor zijn Heineken-pilsje en tapt daarmee van alle strand tenten het beste biertje. Dat vinden het Algemeen Dagblad en Dick Wildeman, bierkenner en columnist van Misset Horeca. Volgens het testpanel klopt alles aan het pilsje van Zeezicht;het glas is schoon, er wordt netjes en snel getapt, goed afgeschuimd en keurig geserveerd. DOE MEE! Ook iets opmerkelijks gelezen over een onderwerp dat raakvlakken heeft met (werken bij) Heineken? Laat collega's meegenieten en stuur je gekke, interessante of afwijkende knipsels naar Heineken NL magazine: Heinekennlmagazine@heineken.nl of naar Heineken NL magazine, kamer 2.416, postbus 530, 2380 BD Zoeterwoude. Heineken nl magazine f 91 HPinpKPTi rn mahayinp'rün'i

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 9