HEINEKEN
VOLGT AMSTEL OP
BIJ CHAMPIONS
LEAGUE
THIS IS MY LITE
VADER TAPT
NU OOK WIT
1
iW
y 1
k 1
BEERTENDER
CAMPAGNE HEEFT
ZILVEREN EFFIE
ONTVANGEN
Vanaf volgend voetbalseizoen (2006/2007) neemt Heineken de
sponsoring van de UEFA Champions League over van Amstel.
Amstel wilde door de sponsoring meer merkbekendheid krijgen
in potentiële nieuwe markten. Die doelstelling is bereikt en nu
neemt Fieineken het stokje over. Fleineken wil via de sponsoring
zijn reputatie als het meest internationale premium biermerk
verder uitbouwen. De Champions League heeft een groot
publiek. Per seizoen kijken vier miljard voetballiefhebbers in 227
landen naar de wedstrijden. Het sponsorcontract dat Heineken
heeft gesloten met de UEFA, loopt tot en met het
seizoen 2008/2009.
Als je hem eenmaal hebt gezien blijft het deuntje van de nieuwe
Amstel Lite commercial nog wel even nazingen in je hoofd: "This
is my Lite and I can take a Lite at any moment." Amstel Lite kwam
vorig jaar zomer voor het eerst op de markt. Het is een biertje
voor de momenten die normaal gesproken minder geschikt zijn
voor een pilsje, zoals de lunchpauze, de bedrijfsborrel of net na
het sporten. Niet voor niets speelt de commercial zich af op een
kantoor, in een sportschool en op een vol strand. Gezelligheid en
fun stijgen naar een hoogtepunt, waar en wanneer dan ook. Half
september is er ook een korte actiecommercial te zien waarin de
probeerverpakking (drie voor 1 euro) onder de aandacht wordt
gebracht. Deze was ook begin juli al op de buis.
Amstel Lite wordt in de winkel in 6-packs verkocht en is in de ho
reca zowel in fles als van de tap verkrijgbaar. Vanzelfsprekend in
het nieuwe Amstel Lite glas dat ook in de commercial te zien is.
De BeerTender is een doorslaand succes. In de eerste
zes maanden van dit jaar zijn er maar liefst een miljoen
fustjes voor het thuistapsysteem verkocht. Dat zijn er
al bijna net zoveel als in heel 2004, toen er 1,4 miljoen
fustjes over de toonbank gingen. De vaderdagactie
leverde een belangrijke bijdrage aan dit succes: klanten
konden een stropdas (het meest 'afgezaagde' vader
dagcadeau) inleveren en kregen daarvoor een aan
zienlijke korting op een BeerTender. Dat, in combinatie
met het mooie zomerweer in juni, heeft de verkoop van
het aantal fustjes flink gestimuleerd. "Van de honderd
glazen bier die Nederland thuis consumeert, komt er
inmiddels één uit de BeerTender," vertelde directeur
Heineken Brouwerijen Erik Korthals Altes in een inter
view naar aanleiding van een belangrijke reclameprijs
voor de BeerTender campagne, een Zilveren Effie.
En inmiddels is dat glas niet meer alleen gevuld met
Heineken of Brand, maar is ook het zomerbier Wieckse
Witte in vaatjes op de markt gebracht.
A
it';. 1
I
amstel (liBrrarara
Heineken nl maqazine [211
Hpinpijpn nl manazine Hir> I