HEINEKEN VOLGT AMSTEL OP BIJ CHAMPIONS LEAGUE THIS IS MY LITE VADER TAPT NU OOK WIT 1 iW y 1 k 1 BEERTENDER CAMPAGNE HEEFT ZILVEREN EFFIE ONTVANGEN Vanaf volgend voetbalseizoen (2006/2007) neemt Heineken de sponsoring van de UEFA Champions League over van Amstel. Amstel wilde door de sponsoring meer merkbekendheid krijgen in potentiële nieuwe markten. Die doelstelling is bereikt en nu neemt Fieineken het stokje over. Fleineken wil via de sponsoring zijn reputatie als het meest internationale premium biermerk verder uitbouwen. De Champions League heeft een groot publiek. Per seizoen kijken vier miljard voetballiefhebbers in 227 landen naar de wedstrijden. Het sponsorcontract dat Heineken heeft gesloten met de UEFA, loopt tot en met het seizoen 2008/2009. Als je hem eenmaal hebt gezien blijft het deuntje van de nieuwe Amstel Lite commercial nog wel even nazingen in je hoofd: "This is my Lite and I can take a Lite at any moment." Amstel Lite kwam vorig jaar zomer voor het eerst op de markt. Het is een biertje voor de momenten die normaal gesproken minder geschikt zijn voor een pilsje, zoals de lunchpauze, de bedrijfsborrel of net na het sporten. Niet voor niets speelt de commercial zich af op een kantoor, in een sportschool en op een vol strand. Gezelligheid en fun stijgen naar een hoogtepunt, waar en wanneer dan ook. Half september is er ook een korte actiecommercial te zien waarin de probeerverpakking (drie voor 1 euro) onder de aandacht wordt gebracht. Deze was ook begin juli al op de buis. Amstel Lite wordt in de winkel in 6-packs verkocht en is in de ho reca zowel in fles als van de tap verkrijgbaar. Vanzelfsprekend in het nieuwe Amstel Lite glas dat ook in de commercial te zien is. De BeerTender is een doorslaand succes. In de eerste zes maanden van dit jaar zijn er maar liefst een miljoen fustjes voor het thuistapsysteem verkocht. Dat zijn er al bijna net zoveel als in heel 2004, toen er 1,4 miljoen fustjes over de toonbank gingen. De vaderdagactie leverde een belangrijke bijdrage aan dit succes: klanten konden een stropdas (het meest 'afgezaagde' vader dagcadeau) inleveren en kregen daarvoor een aan zienlijke korting op een BeerTender. Dat, in combinatie met het mooie zomerweer in juni, heeft de verkoop van het aantal fustjes flink gestimuleerd. "Van de honderd glazen bier die Nederland thuis consumeert, komt er inmiddels één uit de BeerTender," vertelde directeur Heineken Brouwerijen Erik Korthals Altes in een inter view naar aanleiding van een belangrijke reclameprijs voor de BeerTender campagne, een Zilveren Effie. En inmiddels is dat glas niet meer alleen gevuld met Heineken of Brand, maar is ook het zomerbier Wieckse Witte in vaatjes op de markt gebracht. A it';. 1 I amstel (liBrrarara Heineken nl maqazine [211 Hpinpijpn nl manazine Hir> I

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 21