Frank Stultjens (35), RECHT UIT HET HART werkt als hoofd Planning en Control bij Distributie Customer Services (DCS) en vraagt zich als echte controller ook privé regelmatig af: als ik dit doe, kan ik straks dan nog wel uitleggen waarom? Heineken nl magazine 171 Hpinoitpn nl manazinp llini op gang. En er wordt ook gesteld: klop bij twijfel aan bij je manager. Die openheid is goed. Daardoor gaat het stiekeme eraf. Natuurlijk han delt iedereen naar bepaalde normen en waarden. Maar daarin liggen vooral zwart en wit helder vast. Het gaat vooral om het grijze gebied: voor de een is meer mogelijk dan voor de ander. Daar kun je geen vaste regels voor ma ken, maar met zo'n code kun je wel met elkaar de grenzen gaan bepalen." "Ik vind het goed dat er een gedragscode is. Er wordt vaak gedacht: hebben we dat nou wel nodig? Het is hier toch geen bananenrepubliek? Maar het goede van een ge dragscode is dat het je dwingt om over dingen na te denken en de grenzen op te zoeken van wat wel of niet kan. Laat je een fles wijn van een leve rancier thuis bezorgen? Wat doe je als een leverancier een etentje wil betalen? Door de gedragscode komt de discus sie over dit soort dilemma's

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 17