J
nieuws 03
nieuws
fff
MET GEVOEL Bij de nieuwe communicatieaanpak draait het niet
alleen om informatieoverdracht. Ook het Heineken-gevoel moet een plek
hebben. Zoals het groene hart, of de Nederlandse roots. Dat komt terug
in frequent gebruik van allerlei symbolen.
OOK DIGITAAL De komende tijd wordt ook het intranet (BrowseHuis)
onder handen genomen. Het wordt in een ander jasje gestoken en krijgt
een betere navigatiestructuur, zodat iedereen sneller en makkelijker kan
vinden wat hij of zij zoekt. Uitbreidingen volgen later.
MEER MAATWERK Verschillende organisatieonderdelen hebben
behoefte aan een eigen blad. Ze hebben elk hun eigen inhoud, maar zijn
qua uiterlijk duidelijk familie van elkaar. En doordat ze zo nauw verwant
zijn, kunnen de redacties makkelijker samenwerken.
TOEKOMST-PROOF Bij de decentrale bladen bestaat de mogelijkheid
om in de toekomst ook digitale versies te maken. Bij het ontwerp is er na
melijk rekening mee gehouden dat ze zowel in gedrukte vorm als digitaal
(op scherm) goed te lezen zijn. En dat geldt ook voor geprinte versies.
"Communiceren, op welke wijze ook, is moeilijk. Mijn
voorkeur gaat uit naar persoonlijk contact. Dit hoeft niet
altijd oog in oog te zijn, telefonisch kan ook heel goed. Je kan
dan meteen toetsen of de boodschap zo aankomt als deze
bedoeld is. Om iets via papier of e-mail te communiceren
vraagt een specifieke aanpak. Maar het belangrijkste is dat
we blijven communiceren, maakt niet uit op welke wijze.
Houd de verbinding open!"
Vrumona
[12] Heinekert nl magazine