J nieuws 03 nieuws fff MET GEVOEL Bij de nieuwe communicatieaanpak draait het niet alleen om informatieoverdracht. Ook het Heineken-gevoel moet een plek hebben. Zoals het groene hart, of de Nederlandse roots. Dat komt terug in frequent gebruik van allerlei symbolen. OOK DIGITAAL De komende tijd wordt ook het intranet (BrowseHuis) onder handen genomen. Het wordt in een ander jasje gestoken en krijgt een betere navigatiestructuur, zodat iedereen sneller en makkelijker kan vinden wat hij of zij zoekt. Uitbreidingen volgen later. MEER MAATWERK Verschillende organisatieonderdelen hebben behoefte aan een eigen blad. Ze hebben elk hun eigen inhoud, maar zijn qua uiterlijk duidelijk familie van elkaar. En doordat ze zo nauw verwant zijn, kunnen de redacties makkelijker samenwerken. TOEKOMST-PROOF Bij de decentrale bladen bestaat de mogelijkheid om in de toekomst ook digitale versies te maken. Bij het ontwerp is er na melijk rekening mee gehouden dat ze zowel in gedrukte vorm als digitaal (op scherm) goed te lezen zijn. En dat geldt ook voor geprinte versies. "Communiceren, op welke wijze ook, is moeilijk. Mijn voorkeur gaat uit naar persoonlijk contact. Dit hoeft niet altijd oog in oog te zijn, telefonisch kan ook heel goed. Je kan dan meteen toetsen of de boodschap zo aankomt als deze bedoeld is. Om iets via papier of e-mail te communiceren vraagt een specifieke aanpak. Maar het belangrijkste is dat we blijven communiceren, maakt niet uit op welke wijze. Houd de verbinding open!" Vrumona [12] Heinekert nl magazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 12