Bewaking Beveiliging
VAST
ZEKER
Mijn complimenten
Parkeerperikelen op P5
Biauwe bolide met blauw zwaailicht
Inmiddels ligt 2004 alweer een eindje achter
ons en beginnen we onze plannen voor
2005 ten uitvoer te brengen. Toch wil ik
graag nog even kort terugblikken op vorig
jaar. Vooral voor DCS Binnenland was het
een hele opgave om ons bier steeds op tijd
naar onze klanten te krijgen. De reorganisa
tie in het voorjaar en de WMS-implementatie
in Den Bosch waren daar debet aan.
In de loop van 2004 is hard gewerkt om
iedereen goed opgeleid te krijgen en alle
mogelijke operationele knelpunten weg te
nemen. Vlak voor de kerst kregen we de
ultieme test: de prognose om 250.000
Heineken-kratten bij een van onze groot
ste klanten in Nederland te krijgen, bleek
veel te laag ingeschat. Op kerstavond
hadden ongeveer 450.000 kratten onze
brouwerij verlaten. In tegenstelling tot de
zomer waren alle orders elke dag op tijd
de deur uit en zonder haperen waren ook
alle andere klanten netjes geholpen.
Mijn complimenten aan al diegenen die dit
tot stand hebben gebracht. Voor ons allen
is dit een goede basis voor 2005.
Natuurlijk zullen er weer de nodige uit
dagingen op ons afkomen, zoals de nieuwe
ploegenstructuur. Ik ben er echter van
overtuigd dat we ook dit jaar weer een
goed resultaat gaan neerzetten.
Fred Flolvast
Het afgelopen kwartaal is het meerdere keren
voorgekomen dat er rond 14.30 uur op het brou
werijterrein geen parkeerplaats meer beschik
baar was. Met de bouw van apolloblok 5 is P5 in
capaciteit gehalveerd. De veronderstelling was
dat er voldoende parkeerplaatsen op het brou-
Velen van jullie hebben waarschijnlijk gemerkt dat de afdeling
Bewaking/Beveiliging in een nieuwe wagen over het terrein rijdt.
Nou ja nieuw, zo goed als nieuw. De wagen wordt dagelijks
gebruikt om over het terrein te surveilleren en bevat een box
met attributen die wordt gebruikt bij een calamiteit. De calami
teitenbox wordt in geval van een calamiteit met de grootst
mogelijke spoed dichtbij de plek des onheil gebracht. Als het
noodzakelijk is wordt ook de defibrillator met de wagen ter
plaatse gebracht. De wagen is dus een onmisbaar onderdeel van
de BHV-organisatie en moet daarom aan hoge betrouwbaar
heidseisen voldoen. Na zeseneenhalf jaar trouwe dienst en meer
dan 110.000 kilometer rijden op het brouwerijterrein, was het
tijd om onze trouwe rode wagen te vervangen.
De nieuwe auto is van hetzelfde type (tenslotte
zeer betrouwbaar geweest), maar is blauw. Bij
calamiteiten kijkje dus niet meer uit naar een
rood autootje met blauw zwaailicht maar naar
een blauwe bolide met blauw zwaailicht.
werijterrein zouden overblijven. Helaas is dat niet het geval.
Vooral in de donkere maanden van het jaar komt men vaker met
de auto naar werk en worden colonnes gereviseerd. De dinsdag
en woensdag springen er wat betreft parkeerdrukte uit. Zodra
wij constateren dat alle parkeerplaatsen op het brouwerijterrein
bezet zijn, worden alle personenwagens naar P2 verwezen.
Hiermee wordt langdurig zoeken en massaal foutparkeren voor
komen. Helaas betekent dit voor de collega's van de LD enig
ongemak vanwege de langere loopafstand. Met de bouwkundige
werkplaats wordt hard gewerkt aan alternatieven om het aantal
parkeerplaatsen op het terrein uit te breiden. Tot die tijd zal het
af en toe voorkomen dat u wordt doorverwezen naar P2.
Afdeling Bewaking/Beveiliging