Bewaking Beveiliging VAST ZEKER Mijn complimenten Parkeerperikelen op P5 Biauwe bolide met blauw zwaailicht Inmiddels ligt 2004 alweer een eindje achter ons en beginnen we onze plannen voor 2005 ten uitvoer te brengen. Toch wil ik graag nog even kort terugblikken op vorig jaar. Vooral voor DCS Binnenland was het een hele opgave om ons bier steeds op tijd naar onze klanten te krijgen. De reorganisa tie in het voorjaar en de WMS-implementatie in Den Bosch waren daar debet aan. In de loop van 2004 is hard gewerkt om iedereen goed opgeleid te krijgen en alle mogelijke operationele knelpunten weg te nemen. Vlak voor de kerst kregen we de ultieme test: de prognose om 250.000 Heineken-kratten bij een van onze groot ste klanten in Nederland te krijgen, bleek veel te laag ingeschat. Op kerstavond hadden ongeveer 450.000 kratten onze brouwerij verlaten. In tegenstelling tot de zomer waren alle orders elke dag op tijd de deur uit en zonder haperen waren ook alle andere klanten netjes geholpen. Mijn complimenten aan al diegenen die dit tot stand hebben gebracht. Voor ons allen is dit een goede basis voor 2005. Natuurlijk zullen er weer de nodige uit dagingen op ons afkomen, zoals de nieuwe ploegenstructuur. Ik ben er echter van overtuigd dat we ook dit jaar weer een goed resultaat gaan neerzetten. Fred Flolvast Het afgelopen kwartaal is het meerdere keren voorgekomen dat er rond 14.30 uur op het brou werijterrein geen parkeerplaats meer beschik baar was. Met de bouw van apolloblok 5 is P5 in capaciteit gehalveerd. De veronderstelling was dat er voldoende parkeerplaatsen op het brou- Velen van jullie hebben waarschijnlijk gemerkt dat de afdeling Bewaking/Beveiliging in een nieuwe wagen over het terrein rijdt. Nou ja nieuw, zo goed als nieuw. De wagen wordt dagelijks gebruikt om over het terrein te surveilleren en bevat een box met attributen die wordt gebruikt bij een calamiteit. De calami teitenbox wordt in geval van een calamiteit met de grootst mogelijke spoed dichtbij de plek des onheil gebracht. Als het noodzakelijk is wordt ook de defibrillator met de wagen ter plaatse gebracht. De wagen is dus een onmisbaar onderdeel van de BHV-organisatie en moet daarom aan hoge betrouwbaar heidseisen voldoen. Na zeseneenhalf jaar trouwe dienst en meer dan 110.000 kilometer rijden op het brouwerijterrein, was het tijd om onze trouwe rode wagen te vervangen. De nieuwe auto is van hetzelfde type (tenslotte zeer betrouwbaar geweest), maar is blauw. Bij calamiteiten kijkje dus niet meer uit naar een rood autootje met blauw zwaailicht maar naar een blauwe bolide met blauw zwaailicht. werijterrein zouden overblijven. Helaas is dat niet het geval. Vooral in de donkere maanden van het jaar komt men vaker met de auto naar werk en worden colonnes gereviseerd. De dinsdag en woensdag springen er wat betreft parkeerdrukte uit. Zodra wij constateren dat alle parkeerplaatsen op het brouwerijterrein bezet zijn, worden alle personenwagens naar P2 verwezen. Hiermee wordt langdurig zoeken en massaal foutparkeren voor komen. Helaas betekent dit voor de collega's van de LD enig ongemak vanwege de langere loopafstand. Met de bouwkundige werkplaats wordt hard gewerkt aan alternatieven om het aantal parkeerplaatsen op het terrein uit te breiden. Tot die tijd zal het af en toe voorkomen dat u wordt doorverwezen naar P2. Afdeling Bewaking/Beveiliging

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Leven in de Brouwerij | 2005 | | pagina 6