anaPort Toes "De veranderingen zijn nog niet achter de rug", vertelde Hein de aanwezigen. "De economie zal zich in 2005 maar amper herstellen, de biermarkt vertoont nog steeds een dalende trend en de prijzenoorlog in de supermarkten woedt door. We moeten de markt één stap voorblij ven." Hein deed daarom een groot beroep op de eigen verantwoorde lijkheid van de collega's: "Investeer in jezelf en zorg dat je goed bent opgeleid voor de taken van nu én de toekomst. Het komende jaar zal in het teken staan van een oplei dingsinspanning die zijn weerga niet kent. Ik committeer me persoonlijk aan het slagen van deze inspan ning." Hein gaf aan dat het momenteel lastig is en om bier te verkopen en dat het alleen maar lastiger wordt. "Veranderen moet een stijl van werken worden. Er zijn kansen en successen, zoals de introductie van Amstel Lite, Beertender, 12-pack Heineken, en nog dichter bij huis: de nieuwe etiketten voor de Amerikaanse markt, de beste verse smaaktest, de goede vooruitgang van het SOBER-project, een absoluut laagtere cord van stortbier van Verpakken, de hoogste arbeidsproductiviteit in de historie, een succes volle introductie van WMS in EVM en nog veel meer." Hein sloot zijn toespraak af met de volgende woorden: "Laten we alle successen van het afge lopen jaar gebruiken als een springplank naar succes in het komende jaar. Zij bewijzen dat ook onder moeilijke omstandigheden mooie resulta ten kunnen worden gehaald." Hij wenste iedereen een inspirerend jaar: "Een jaar waarin je trots kunt zijn op je bedrijf, op de mooie producten die we maken, én op eenieders eigen rol in het hele proces. Met geloof in eigen kracht. Dan zijn al die pijnlijke veranderingen niet voor niets geweest."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Leven in de Brouwerij | 2005 | | pagina 2