EVM krijgt WMS De redactie: Karin Jansen (Brouwen) tst. 6321, Frea Lodewijk (Bouwbureau HNS) tst. 6099, Esther Tops (Lasswell Communicatie) tst. 7074 of 06-22502578, Manon van Veenendaal (Verpakken) tst. 7216, Carola Verkerk (Interne Dienst Bedrijf/BTD-UC) tst. 7221/6452. Hi Esther Tops, BK 2.15, Z/Wou. E mailadres. Leven in de Brouwerij. BrowseHuis: Heineken Nederland Organisatie - Heineken Nederland Supply - Leven in de Brouwerij. Di inleverdatum Het volgende nummer van Leven in de Brouwerij verschijnt 22 september 2004. Teksten en foto's kunnen tot en met vrijdag 10 september worden ingeleverd. Nog een paar dagen en dan gaat ook EVM Zoeterwoude volledig met WMS (Warehouse Management Systeem) werken. Het gefaseerd schaduwdraaien, dat 23 augustus startte, duurt nog tot 18 september. Bij EVM Den Bosch is WMS al enige tijd in gebruik, met succes. Wat betekent WMS nu eigenlijk voor EVM? De belangrijkste redenen om met het systeem te gaan werken zijn: 1. Verdere professionalisering van EVM met een warehouse managementsysteem maakt 'integrated warehousing' mogelijk. Dat wil zeggen dat taakteammedewerkers op de diverse werkgebieden in de maga zijnen van EVM en DCS kunnen worden ingezet, maar ook dat efficiënt gebruik kan worden gemaakt van eikaars opslag ruimtes. 2. Hiernaast zorgt WMS voor een betere procesbeheersing: Verpakken kan geen verkeerde pallets meer krijgen aange boden, EVM kan op tijd zien of er een drei gend materiaaltekort is op een proces order en krijgt een prima blokkaderegistratie, zeker in combinatie met het elektronische bestelsysteem MES (Manufacturing Execution System). Belangrijk is ook dat we de materialen goed kunnen 'tracken en tracen' omdat elke pallet wordt geregistreerd in het systeem. 3. WMS zorgt voor een goed beheersbaar administratief voorraadbeheer, waardoor er een nauwkeuriger en betrouwbaarder beeld is van de voorraden bij EVM en Verpakken. De fysieke en administratieve voorraden moeten uiteraard kloppen, anders komen er problemen bij de colonnes van Verpakken. Verpakken zal de verpakkingsmaterialen voortaan bestellen via het nieuwe elektro nische bestelsysteem MES in plaats van de (handmatige) fax. Tijdens het schaduw draaien wordt getest of de nieuwe manier van bestellen goed werkt door eerst nog beide systemen te gebruiken. Opleiding Begin maart van dit jaar startten vijf key- users (taakteammedewerkers C) van EVM met het WMS-project, dat werd onderver deeld in een aantal gebieden. Zo was Ab Dadi verantwoordelijk voor de 'magazijnin richting', waren Bert Lakenberg en Paul van der Steen dat voor de 'werkinstruc ties', Peter Hunink voor het uitdenken van de te gebruiken hardware (zoals scanners op de heftrucks) en Hans Willard gaf ondersteuning op al deze gebieden. Guillian Korthout uit Den Bosch had de coördinatie vanuit EVM over het project. Ook verzorgde hij de vier weken durende WMS-opleiding voor alle EVM-medewer- kers, met ondersteuning van de key-users. Deze opleiding was een zware kluif voor iedereen, maar is goed gelukt. Bij Verpakken hebben 42 operators uitvoe rige instructies gekregen om goed met MES te kunnen werken. Ook dat moet lukken. Kortom, we zijn er klaar voor om WMS 'live' te laten gaan! Projectgroep WMS, EVM

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Leven in de Brouwerij | 2004 | | pagina 8