188 Nieuw tankauto laad- en losstation Heineken A/Wet Mw. A. Stapel we Nieuwsblad voor de Brouwerij Zoeterwoude 1 Nieuw tankauto laad- en losstation 2 ledereen moet bedrijfsregels kennen 3 Even Voorstellen: Mary-José Ipskamp 4 Multifunctional vervangt kopieermachine 8 september 2004 Jaargang 8 Intranetsite Opleidingen vernieuwd John, Hamadi en Manuel 25 jaar in dienst TPM EVM krijgt WMS Op de Brouwerij is vanaf 17 augustus het eerste deel van een nieuw tankauto laad- en losstation voor bier in bedrijf genomen dat beschikt over nieuwe technische mogelijkheden. Over enkele weken kan in het andere deel van het station ook gist worden geladen. De oude, min of meer provisorische locaties voor het laden van bier (voorzijde Dienstgebouw) en gist (tussen Blok 1 en Centrale Koeling) komen dan te vervallen. en de procesvoering zijn aanzienlijk verbeterd. De operators kunnen vanuit de Centrale Controlekamer (CCK) via twee camera's goed toezicht houden op de gang van zaken in en om het laad-/losstation. Inmiddels zijn ook Heinekenbreed met onze vaste tankautotranspor teurs verbeterde procedures vast gelegd en afspraken gemaakt, zodat bij alle vestigingen op dezelfde wijze gaat worden gewerkt. Overigens is uitbreiding met nog meer laad-/ losstations op de huidige locatie in de toekomst mogelijk. Eind september 2004 zal het hele laad- en losstation officieel worden geopend. Het was een uitdaging om samen met diverse afdelingen van de Brouwerij, installateurs en leveranciers tot dit resultaat te komen. Ik was tussenper soon van de ploegen en het project team en moest ook zorgen voor de nodige werkinstructies voor de ploe gendienstmedewerkers. Eind juni was ik bij het programma testen betrokken: via simulatie was het nieuwe procesverloop te zien. Voor de praktijktest begin augustus hadden we zeven dagen een tankauto om alles te testen, zoals het laden en aannemen van helderbier en gela gerd bier. Ook de hele informatisering met batchrapportage/recepturen werd uitvoerig en uiteindelijk succesvol getest. Scharnierbare laadarmen Vanuit het laad-/losstation is voor het laden en lossen een ringleiding aangelegd langs Apolloblok 2 (gela gerd bieraanname), door naar de Helderbierkelder (helderbieraanname en -afgifte) en de GB-matrix op het marktplein (gelagerd bierafgifte), vanaf daar naar de tussenkelder terug naar het laad-/losstation. Deze ringleiding bestaat maar liefst uit 700 meter leiding met een inhoud van circa 48 hectoliter, tevens het langste leidingwerktrajact binnen de afdeling Brouwen. Grote vooruitgang is de toepassing van speciale scharnierbare laadarmen, waardoor het gesleep met slangen tot het verleden behoort. Ook de hygiënische omstandigheden Paul Adèr, Filtratie, ploeg 2 F Nederland Supply V.l.n.r.: leden van het projectteam Paul Adèr, Jaap van der Steen, Jaap Deen, Jan Verweij en Willem van der Plas

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Leven in de Brouwerij | 2004 | | pagina 1