Gezamenlijke training Gericht Verbeteren voor Zoeterwoude en Den Bosch van start TPM Office operationeel do ys 5 Leven in de Brouwerij - Nieuwsblad voor de Brouwerij Zoeterwoude Binnen het TPM-programma, neemt de zogenoemde 'TPM pilaar Gericht Verbeteren' een belangrijke plaats in. Het op een overzichtelijke manier in kaart brengen van alle verliezen en vervolgens op een gestructureerde manier aanpakken van deze verlie zen, is het doel van Gericht Verbeteren. Hiervoor wordt een gestructureerde aanpak volgens het 7-stappenmodel gebruikt. Met een team waarin verschillende disciplines vertegenwoordigd zijn, worden de stappen volgens het onderstaande model doorlopen. Dergelijke plaatjes zien er eigenlijk altijd vrij logisch uit en dat zijn ze ook wel, maarBij het toepassen van de verschillende stappen in de praktijk en het gebruik van de onderliggende 'tools' komt nog heel wat kijken. Naast een 2-daagse training voor alle deelnemers op 24 en 25 juni, was er daarom ook 'on the job'-begeleiding. Dit betekent dat de deelnemers aan de training ook in de periode daarna ondersteuning mogen verwachten wanneer zij met hun verbeterteam aan de slag gaan. Op verschillende plekken in zowel Zoeterwoude als Den Bosch zijn momenteel al verbeterteams actief en druk bezig met de eerste stappen van het 7-stappenmodel. Leuk is dat de deelnemers aan deze training van uiteenlopende organisa tieonderdelen uit Zoeterwoude en Den Bosch komen, zoals TD, Verpakken, Brouwen, Filtratie, Bike- plant, Control, Inkoop en Opleidingen. Het primaire doel van de training is onze prestaties te verbeteren door ondersteuning te geven bij het gericht aanpakken van onze verlie zen. Daarnaast is het belangrijk dat we dit alles volgens dezelfde metho de gaan doen, zodat we elkaar beter begrijpen, van elkaar kunnen leren en elkaar makkelijker kunnen helpen! Deze training betekent niet dat we nu overal met de implementatie van TPM zijn begonnen. Maar deze 7-stappen- methode is een krachtig instrument uit de 'Gericht Verbeterpilaar' van TPM, dat breed toepasbaar is. Immers op elke afdeling zijn we, in ons stre ven naar een 'World Class Performance', bezig met het reduce ren van onze verliezen! Via Leven in de Brouwerij houden we je regelmatig op de hoogte van de vorderingen en besparingen die de verschillende verbeterteams zullen gaan realiseren. Frank Rohmer, TPM manager HNS Het 7-stappenmodel Oorzaak analyse 3 4 Maak een actieplan /Analyseer Plan Check Voer acties uit 6 Controleer de resultaten Probleem keuze en doelen stellen Standaardiseer borg de resultaten De Ondernemingsraad heeft groen licht gegeven voor de adviesaanvraag 'Aanpassing Packaging Operations naar TPM Office'. Het kantoor is gevestigd in GB 24/1.0.01, de voor malige GIS-ruimte. Op het moment dat dit nummer van Leven in de Brouwerij uitkomt, ben ik aan mijn laatste werkdag bezig, daar ik 1 juli met pensioen ga. Sinds oktober 2003 ben ik bezig geweest om TPM bij ons in Zoeterwoude van de grond te krijgen en dit,is voor mij een mooi resultaat. Francien dejongh neemt het TPM-roer van mij over. Ik dank iedereen voor de goede samenwerking en wens u veel vreug de en een goede gezondheid toe. Het ga u allen goed! Frans Glavimans Frans Glavimans overhandigt de sleutel van TPM Office aan Francien de Jongh Heineken Nederland Supply

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Leven in de Brouwerij | 2004 | | pagina 5