menu
Tapstangenwissellijn van start
Donderdag 3 juni:
Vrijdag 4 juni:
Zaterdag 5 juni:
Zondag 6 juni:
Maandag 7 juni:
Dinsdag 8 juni:
Woensdag 9 juni:
Donderdag 10 juni:
Vrijdag 11 juni:
Zaterdag 12 juni:
Zondag 13 juni:
Maandag 14 juni:
Dinsdag 15 juni:
Woensdag 16 juni:
Ajam pedis met ketjapsaus, sambal boontjes, mie en kroepoek
Lekkerbekje met gebakken krieltjes, ravigotesaus, cocktailsaus en rauwkost
Biefstuk met Vlaamse frites, frietsaus en appelmoes
Kip Bonne Femme met frietsaus
Hongaarse goulash met gekookte aardappelen of witte rijst en Mexico melange
Spaghetti Bolognese met Itaiiaanse salade
Cordon bleu met champignonsaus, gebakken aardappelschijfjes en texane
Nasi goreng met een drumstick, een gebakken ei, pindasaus, atjar, en kroepoek
Gebakken zalmmoot met witte wijnsaus, geroosterde aardappelen en gegratineerde spinazie
Twee kipspiesen met patat frites, frietsaus en koninginne melange
Loempia speciaal met gebakken rijst, pindasaus, atjar en kroepoek
Spare ribs met knoflooksaus, patat frites en appelmoes
Macaroni Boiognese met Italiaanse salade
Tartaartje met gebakken uien, sperzieboontjes, gebakken aardappelschijfjes en jus
De tapstangenwissellijn is maandag 10 mei van
start gegaan. Op deze lijn wordt door een enthou
siaste groep van vijf DCS-medewerkers alle tap-
stangen van de 30 en 50 liter fusten gecontroleerd
en vervangen. Naast de vijf DCS-medewerkers
ondersteunt Aad van Duijn de werkzaamheden op
het gebied van de administratie en wat regelwerk.
De locatie van dit bijzondere project is ingeklemd
tussen het Centraal Magazijn en de DCS-Garage.
"Door omstandigheden konden we
niet in onze oude functie blijven
werken. Toen kwam dit project
waarvoor we werden gevraagd en
daar zijn we allemaal erg blij mee",
legt Henk van Stokhem, een van de
DCS-medewerkers, uit.
"We zijn allemaal 55 jaar of ouder
en al minstens 20 jaar bij Heineken
in dienst. Op deze manier hopen we
tot onze VUT te kunnen blijven. Qua
werktijden zijn we er trouwens op
vooruitgegaan. Vroeger liepen we
allemaal in de 5-ploegendienst en
nu zitten we in de dagdienst. Dat is
wel erg prettig." Het project heeft
tot doel om het fust een verbeterde
uitstraling te geven en lekkage en
klachten te voorkomen. De fusten
worden op de lijn uitgestoten of
eruit gehaald als ze er niet goed
meer uitzien. Vervolgens komen ze
bij de tapstangenwissellijn terecht,
waar de fusten worden gesorteerd.
De fusten waarmee op het eerste
oog niets mis is, worden op de lijn
gecontroleerd en gemeten. Is alles
in orde, dan gaat er een nieuwe
tapstang in en wordt er weer druk
op het fust gezet. De fusten die
moeten worden gerepareerd, gaan
naar een speciaal bedrijf in
Den Bosch die de reparaties aan
de fusten en tapstangen uitvoert.
Mede door de gedrevenheid en
betrokkenheid van deze DCS-mede
werkers worden de fusten weer in
een optimale staat gebracht.
De mannen in actie
Henny van 't Hoenderdaal, Piet
Klinkenberg, Henk van Stokhem,
Piet van Leeuwen en Garcia Martinez