Mag ik<1 mij even voorstellen... Veilig onderhoud aan het koelsysteem van Apolloblok 2 4 Mijn naam is Guillian Korthout. Ik ben getrouwd en heb twee kinderen, een jongen van tien en een meisje van acht jaar. Wij wonen in 's-Hertogen- bosch waar ik tot voor kort ook voor Heineken werkte. Mijn hobby's zijn voetbaltraining aan BI junioren geven, mijn hond, vissen, mijn pc en het spe len van een potje schaken. Mijn vorige functie binnen de Brouwerij in Den Bosch was C-regel- taken binnen MEV (Magazijn Eenmalig Verpakken). Mijn nieuwe functie in Zoeterwoude is business coördinator EVM. Ik kom EVM ondersteunen bij het implementeren van het vernieuwde WMS-systeem. In 1981 begon ik bij Heineken, waar ik werd aangenomen Guillian Korthout, bussiness coördinator EVM als bedieningsman Colonne 10 (Binnenland). Hierna heb ik gewerkt aan de fustencolonne en in de leg en gistkelder. In 1985 begon ik met stuwadoormatig laden van de zeecon tainers en heb ik een opleiding voor heftruckchauffeur gedaan. Twee jaar later werd ik bij MIT (Magazijn Intern Transport) aangenomen als heftruck chauffeur na het behalen van mijn hef truckdiploma. Na het leren van al de interne werkzaamheden kwam ik uit eindelijk terecht bij het Etiketten- magazijn. Hierna volgde ik het Mensen Maken Heineken-project waarna ik ingedeeld werd bij MEV. Daar heb ik verschillende implementaties meege maakt van de verschillende systemen, waaronder het implementeren van SattStore. Destijds was ik aanwezig bij het eerste goeddraaiende WMS-sys teem van Heineken. Naast al deze werkzaamheden ben ik naar school gegaan in 1999. Als eerste heb ik een opleiding voor magazijnmanager gevolgd op mbo-niveau. Daarna heb ik 'Mijn Veiligheid' VCA 1 2 behaald en het certificaat 'veilig werken met hef- en reachtruck'. Mijn laatste studie Logistiek Manager (hbo-niveau) heb ik in september 2003 afgerond. Een twee dagen lang groot onderhoud aan het koelsysteem van Apolloblok 2 startte op zondag 7 maart. De eerste werkzaamheden die absoluut noodzakelijk waren, was dat er geen ammoniak in het koelsysteem achterbleef. Alle ammoniak moest dus uit het systeem worden verwijderd. Als er wel ammoniak achter zou blijven, komt dit vrij als iemand leidingen en afsluiters verwijdert of opendraait. De overlast die dit veroorzaakt is ontoelaatbaar. Nu is het niet zo dat men de ammo niak maar even aftapt, dit is een zorg vuldig proces van herhaaldelijk vacu- meren, aftappen en spoelen met stik stof. Om dit goed te kunnen uitvoe ren, moet men een gedegen kennis hebben van de installatie en de eigenschappen van ammoniak. Het op zondag gestarte proces van het verwijderen, werd de volgende dag succesvol afgesloten. Dit betekent dat er geen gevaar en geuroverlast voor medewerkers van de Brouwerij en de directe omgeving is geweest. Het team dat deze werkzaamheden vak kundig en dus veilig heeft uitgevoerd, bestond uit de volgende personen: Piet Kluit en Dirk Haasnoot (Energie), Aad Duyvenvoorde en Marcel van der Voort (Onderhoudsgroep WTB/BE) en Willem van der Plas (Nieuwbouw), aangevuld met een specialist van de firma York, Henk Bruins en Jaap Deen van de firma GTI/FIB. De goede samenwerking binnen het team was de basis voor het behaalde resultaat. Bart van Eunen 1! Willem van der Plas verzorgt de koffie voor het onderhoudsteam

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Leven in de Brouwerij | 2004 | | pagina 4