Leveranciersdag over HON en veiligheid De redactie: Karin Jansen (Brouwen) tst. 7407, Frea Lodewijk (P&O) tst. 7065, Esther Tops (Lasswell Communication Events) tst. 7074 of 06-22502578, Menno Middelkoop (Lasswell Communication Events) tst. 7074 of 06-10905631, Manon van Veenendaal (Verpakken) tst. 7216, Carola Verkerk (Interne Dienst Bedrijf) tst. 7221. Het redactieadres: Esther Tops en Menno Middelkoop, BK 2.17, Z/Wou. E-mailadres Zoeterwoude: Leven in de Brouwerij De inleverdatum: Het volgende nummer van Leven in de Brouwerij komt 18 december uit. Teksten en foto's kunnen tot en met vrijdag 6 december worden ingeleverd. HON en veiligheid staan hoog in het vaandel van de brouwerij. Ook onze leveranciers kennen deze begrippen, maar dat wil niet zeggen dat zij het zelfde denken en doen. Om die reden hebben wij een leveranciersdag gehouden. Daarbij kwamen via verschillende disciplines de onderwerpen HON en veiligheid aan bod. En met succes! Van de veertig leveranciers die waren uitgeno digd en vooraf hadden meegedaan aan een enquête, kwamen in totaal zo'n tachtig vertegen woordigers op de leveranciersdag af. Tijdens zijn inleiding vroeg Wilbert Raaijmakers een moment stilte voor de twee externe medewerkers, die ons enkele weken geleden zijn ont vallen. Belangrijke ontwikkelingen voor de brouwerij, zoals investerin gen en druk op onze bierprijzen, wer den gepresenteerd. Dat HON en vei ligheid van groot belang zijn voor de brouwerij, werd hiermee benadrukt. Frans Glavimans presenteerde de dagindeling. Marlies Wijckerheld Bisdom nam het HON-programma voor haar rekening. Verder toonde zij foto's van onwenselijke omstandighe den, zoals rommel op plaatsen waar je het niet voor mogelijk zou houden. Oscar van Rikxoort presenteerde de uitslagen van de eerder genoemde enquête. Opvallend was dat 43 pro cent van de aanwezige leveranciers meer dan twintig jaar voor onze brouwerij werkt en dat bij vrijwel alle leveranciers HON en veiligheid echt leven. Bart van Eunen vuurde de nodige sheets op het gezelschap af, waarbij hij zijn rol als contactpersoon van Heineken toelichtte. Zijn bood schap: wanneer in een vroeg stadium goed wordt gecommuniceerd, komt dat de veiligheid beslist ten goede. De leveranciers waren geïnteres seerd en stelden bij elk onderwerp gerichte vragen. Na de presentaties werd bij toerbeurt aan de helft van het gezelschap de Heineken-film ver toond. De andere helft stortte zich intussen op de veiligheidstoets. Hoewel deze toets niet bijzonder ingewikkeld is, was het soms toch doorbijten voordat elke leverancier 'zijn' certificaat uit de printer kreeg. Dit interactieve deel van de dag werd met groot enthousiasme beleefd. De suggesties van de leveranciers om onder andere de veiligheidsvoor schriften in meerdere talen beschik baar te stellen, zijn ter harte geno men. Hier zal zeker een vervolg op komen. Afsluitend zijn bij de borrel nog erva ringen uitgewisseld. Al met al een zeer geslaagde dag. Leo Serné, teamleider Bedrijfsinkoop Aandacht voor de presentaties

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Leven in de Brouwerij | 2002 | | pagina 8