I
Q
VAST
Investeringen bij DCS
Export
Heineken
Leven in de Brouwerij - Nieuwsblad voor de Brouwerij Zoeterwoude
DCS Export start binnenkort met de
bouw van drie extra laadkuilen. Het
crossdocken (een nieuwe werkwijze bij
Export, waarmee de opslag van gereed
product zoveel mogelijk wordt verme
den) gaat hiermee een nieuwe fase in.
De bedoeling is om in de toekomst
meer dan de helft van de productie
direct vanaf de palletizer te verplaat
sen naar de laaddeuren. Op dit
moment wordt dertig procent van de
uitgaande containers direct beladen.
De nieuwe laadputten geven extra
buffercapaciteit tussen de belading van
DCS en de binnenkomst van de contai-
nervervoerders. Hoewel de vervoerders
strakke plantijden opkrijgen van DCS, is
het in deze tijd van files vrijwel onmo
gelijk om iedere container op de
minuut nauwkeurig in de laadkuil van
DCS te plaatsen. Daarnaast lopen de
wegvervoerders nogal eens vertraging
op in de havens, wanneer veel schepen
tegelijk moeten worden behandeld.
Behalve extra laadputten worden bij
DCS pallettransportbanen gebouwd om
het crossdocken te verbeteren. Deze
banen komen uit op de drie nieuwe
laadkuilen, zodat in de toekomst effi
ciënter kan worden beladen.
Dankzij de investering is DCS Export
voorbereid op verdere groei van de
brouwerij. De vooruitzichten in Amerika
zijn nog steeds bijzonder goed en door
de extra voorzieningen is DCS in staat
ook in de toekomst te voldoen aan de
vraag van de grootste klant van HNS.
Rob de Vogel,
manager Export
"U wilt hier
deze straat
inrijden.
Mag dat?"
Kennelijk
moet deze
chauffeur
de regels
nog eens
goed door
lezen...
Milieucoördinator Ingrid Sentse kijkt over het
brouwerijterrein
Rondje van de zaak...
gemaakt om te kijken of de regels met
betrekking tot veiligheid, gezondheid
en milieu worden nageleefd.
De afgelopen weken heb ik zeven ron
den gelopen, onder anderen met Ed
van Willegen, Bas Zuidberg, Wilbert
Raaijmakers en Arie van Dijk. De laat
ste ronde had dinsdag 24 september
plaats, met milieucoördinator Ingrid
Sentse. Haar ervaring? "Het is altijd
nuttig als een derde vanuit zijn of haar
vakgebied naar de gang van zaken
kijkt. Het voordeel van zo'n ronde is
datje, wanneer je iemand een overtre
ding ziet begaan, mensen direct kunt
aanspreken op hun verantwoordelijk
heid. Soms blijft het evengoed lastig,
want als er bijvoorbeeld ergens wat
rommel in het gras ligt, kan men je nog
wel vertellen wie er verantwoordelijk is
voor dat grasveldje, maar hoe is het
bewuste vuil daar gekomen? Dat weet
uiteraard niemand... Overigens heb ik
weinig schokkends gezien, hoewel we
op veel locaties zijn geweest", aldus
onze milieucoördinator.
Eens temeer is maar weer gebleken
dat ook onze bedrijfsleiding de regels
serieus neemt en het belang ervan
benadrukt.
Bart van Eunen
In het kader van het thema Veiligheid heeft de
bedrijfsleiding van Brouwerij Zoeterwoude in juni
een reeks inspectieronden over het brouwerij
terrein gemaakt.
Alle leden van de bedrijfsleiding, aan
gevuld met de staffunctionarissen en
de rayonmanagers, hebben (onder
begeleiding van mijn persoon als
veiligheidsdeskundige) een ronde
Nederland Supply