I Q VAST Investeringen bij DCS Export Heineken Leven in de Brouwerij - Nieuwsblad voor de Brouwerij Zoeterwoude DCS Export start binnenkort met de bouw van drie extra laadkuilen. Het crossdocken (een nieuwe werkwijze bij Export, waarmee de opslag van gereed product zoveel mogelijk wordt verme den) gaat hiermee een nieuwe fase in. De bedoeling is om in de toekomst meer dan de helft van de productie direct vanaf de palletizer te verplaat sen naar de laaddeuren. Op dit moment wordt dertig procent van de uitgaande containers direct beladen. De nieuwe laadputten geven extra buffercapaciteit tussen de belading van DCS en de binnenkomst van de contai- nervervoerders. Hoewel de vervoerders strakke plantijden opkrijgen van DCS, is het in deze tijd van files vrijwel onmo gelijk om iedere container op de minuut nauwkeurig in de laadkuil van DCS te plaatsen. Daarnaast lopen de wegvervoerders nogal eens vertraging op in de havens, wanneer veel schepen tegelijk moeten worden behandeld. Behalve extra laadputten worden bij DCS pallettransportbanen gebouwd om het crossdocken te verbeteren. Deze banen komen uit op de drie nieuwe laadkuilen, zodat in de toekomst effi ciënter kan worden beladen. Dankzij de investering is DCS Export voorbereid op verdere groei van de brouwerij. De vooruitzichten in Amerika zijn nog steeds bijzonder goed en door de extra voorzieningen is DCS in staat ook in de toekomst te voldoen aan de vraag van de grootste klant van HNS. Rob de Vogel, manager Export "U wilt hier deze straat inrijden. Mag dat?" Kennelijk moet deze chauffeur de regels nog eens goed door lezen... Milieucoördinator Ingrid Sentse kijkt over het brouwerijterrein Rondje van de zaak... gemaakt om te kijken of de regels met betrekking tot veiligheid, gezondheid en milieu worden nageleefd. De afgelopen weken heb ik zeven ron den gelopen, onder anderen met Ed van Willegen, Bas Zuidberg, Wilbert Raaijmakers en Arie van Dijk. De laat ste ronde had dinsdag 24 september plaats, met milieucoördinator Ingrid Sentse. Haar ervaring? "Het is altijd nuttig als een derde vanuit zijn of haar vakgebied naar de gang van zaken kijkt. Het voordeel van zo'n ronde is datje, wanneer je iemand een overtre ding ziet begaan, mensen direct kunt aanspreken op hun verantwoordelijk heid. Soms blijft het evengoed lastig, want als er bijvoorbeeld ergens wat rommel in het gras ligt, kan men je nog wel vertellen wie er verantwoordelijk is voor dat grasveldje, maar hoe is het bewuste vuil daar gekomen? Dat weet uiteraard niemand... Overigens heb ik weinig schokkends gezien, hoewel we op veel locaties zijn geweest", aldus onze milieucoördinator. Eens temeer is maar weer gebleken dat ook onze bedrijfsleiding de regels serieus neemt en het belang ervan benadrukt. Bart van Eunen In het kader van het thema Veiligheid heeft de bedrijfsleiding van Brouwerij Zoeterwoude in juni een reeks inspectieronden over het brouwerij terrein gemaakt. Alle leden van de bedrijfsleiding, aan gevuld met de staffunctionarissen en de rayonmanagers, hebben (onder begeleiding van mijn persoon als veiligheidsdeskundige) een ronde Nederland Supply

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Leven in de Brouwerij | 2002 | | pagina 3