Smartt in de steigers 28 augustus 2002 Jaargang 6 Nieuwsblad voor de Brouwerij Zoeterwoude Heineken 1 Smartt in de steigers 5 Afscheid Co de Winter 2 Nieuwe projectnaam WMS Binnenland 6 Halfjaarcijfers Veiligheid 3 Bezoek Fred Holvast aan DCS 7 Zuurstofreductie in helderbier 4 Even voorstellen... 8 Record Verpakken verbroken Links Marc Gross, toekomstig directeur HNS. Rechts van hem de Smartt key-users Marcel Spies, Dennis Tetteroo, Maarten Timmer, Sander Brama, Andre Ruigrok, Guido Sijbers en Tom de Boer. Verpakken bij DCS, worden ze gescand en staan ze in ons systeem. Wanneer de heftrucks ze oppikken, worden ze weer gescand. De heftrucks brengen de pallets vervolgens naar de opslag ruimte waar ze via 'tags' in de vloer opnieuw worden gescand. Het systeem registreert alles." Als de klant een bestelling afhaalt, meldt de chauffeur zich bij het Regelcentrum waar Tom werkt. "Wij voeren zijn gegevens in het systeem in, dat alles doorseint naar de touchscreens in de heftrucks. Onze col lega daar ziet dan welke partij hij waar vandaan moet halen en zet deze bij de uitslag klaar voor het transport. Wederom zijn daar de nodige scanmo menten, waarna de klant een uitdraai krijgt met alle vrachtgegevens. Heel eenvoudig, maar ijzersterk", weet Tom. Slimme voordelen Smartt biedt Heineken verschillende voordelen: het logistieke proces werkt sneller, efficiënter, de voorraden zijn altijd kloppend en DCS wordt produc tiever. "De key-users van Smartt, men sen uit de ploegen die het systeem uit leggen aan hun collega's, worden eerst getraind om ervoor te zorgen dat iedereen straks goed is voorbereid", aldus Tom de Boer. vervolg op pagina 3 Tom de Boer, voorraadbeheerder DCS Binnenland, is enthousiast over de stand van zaken rondom 'Smartt'. De voorbereiding op dit nieuwe Warehouse Management Systeem bij DCS Binnenland ging februari 2002 van start, de officiële aftrap moet in februari 2003 plaatsvinden. Tom de Boer: "Het framewerk staat, nu de uitwerking nog." Bij Smartt draait alles om 'tracking and tracing': van A tot Z wordt in de gaten gehouden waar welk product zich bevindt. De voorraad bij DCS wordt vol ledig in kaart gebracht, zodat alles snel is terug te vinden. En dat alles automa tisch. Tom de Boer: "Stel dat we ontdek ken dat bij Verpakken per ongeluk iets in een partij flesjes is terechtgekomen, terwijl de bewuste pallets al bij de klant staan, dan kunnen we die partij via Smartt heel simpel opsporen en terug halen." Streepjes scannen De slimme WMS-vinding werkt via scan ners en streepjescodes. De Boer: "Elk pallet wordt voorzien van een voor de scanners herkenbaar label. Zodra de pallets bij de inslag binnenkomen van Nederland Supply

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Leven in de Brouwerij | 2002 | | pagina 1