Heineken Oldtimer Toer
De Redactie: Karin Jansen (Brouwen) tst. 7407, Frea Lodewijk
(P&O) tst. 7065, Vincent Schakel (Verpakken) tst. 7748,
Esther Tops (Lasswell Communication Events) tst. 7074 of
06-22502578, Manon van Veenendaal (Verpakken) tst. 7216,
Carola Verkerk (Interne Dienst Bedrijf) tst. 7221
Tekeningen: Paul Slegtenhorst Het redactieadres: Esther Tops,
BK 217, Z/Wou. E-mail adres Zoeterwoude: Leven in de Brouwerij
De inleverdatum Het volgende nummer van Leven in de
Brouwerij komt uit op 19 juni. Teksten en foto's kunnen tot en
met vrijdag 7 juni worden ingeleverd.
rest van de dag de kap naar beneden.
Op de schitterende locatie was de
trots van vele Heineken-medewerkers
geparkeerd. De mooie gepoetste oldti
mers glommen ons tegemoet. Bij som
mige auto's was het onder de motor
kap nog mooier dan daarboven. Als
klapstuk kwam de oudste auto aanglij-
den: een Hudson Super Six Roadster
uit 1929 van de familie Jordaan. Een
prachtige, perfect gerestaureerde
auto. Terecht kregen zij een prijs voor
de oudste en mooiste oldtimer.
Na de briefing vertrokken de oldti
mers. Bij de start kregen Jaap en ik de
routebeschrijving volgens een voor
ons nieuw systeem. Gelukkig hebben
we de hele rit geen meter verkeerd
gereden. Zo hadden we de gelegen
heid om te genieten van een fantasti
sche rit door het Gooi, door de bossen,
langs de Vecht et cetera. Ook konden
we tussendoor nog wat terrasjes pak
ken.
De prachtige tocht eindigde bij kasteel
Haarzuilens, waar we een uitstekend
diner kregen. Tot onze verbazing zaten
we bij de prijswinnaars: een gedeelde
eerste plaats met twee andere equipes.
Nu had de organisatie een probleem:
wie gaat de toer volgend jaar organise
ren? Na ampel beraad werd besloten
dat de wisselbeker in Zoeterwoude
blijft, wat betekent dat Jaap en ik een
route gaan uitzetten in het mooie West-
Friesland.
Na een nachtelijke rit in een open auto
(voor ons beiden een nieuwe ervaring),
kwamen we met wat spierpijn, maar
voldaan, weer thuis aan.
Cor Vlietstra,
Verpakken
van Kasteel Nijenrode opreden.
Volgens de toeschouwers werden de
bevallige lijnen van de Spitfire wreed
verstoord door twee extra uitstulpin
gen in het linnen dak. Bij het uitstappen
verdwenen die bulten. Gelukkig kon de
Inmiddels is de vierde Heineken Oldtimer Toer in
Breukelen weer achter de rug. Zaterdagochtend
11 mei rolde ik zachtjes 'Spitty' de garage uit.
Het weer was niet al te best, dus de kap bleef
omhoog. Om 09.00 uur stond ik in Schellinkhout
bij mijn carpoolcollega Jaap Kaan (Centraal
Magazijn), die voor deze dag 'navigator' zou zijn.
Wie de inwendige maten van een
Triumph Spitfire en de uitwendige
maten van Jaap kent, begrijpt dat het
de nodige problemen opleverde om in
te stappen. Na deze circusact kon de
dag al niet meer stuk, alhoewel op de
heenweg naar Breukelen de ruitenwis-
sertjes nogal wat werk moesten ver
richten. Wat opviel, was dat 'Spitty' zo
moeizaam op snelheid kwam. Dit werd
verklaard toen we het parkeerterrein