Heineken Oldtimer Toer De Redactie: Karin Jansen (Brouwen) tst. 7407, Frea Lodewijk (P&O) tst. 7065, Vincent Schakel (Verpakken) tst. 7748, Esther Tops (Lasswell Communication Events) tst. 7074 of 06-22502578, Manon van Veenendaal (Verpakken) tst. 7216, Carola Verkerk (Interne Dienst Bedrijf) tst. 7221 Tekeningen: Paul Slegtenhorst Het redactieadres: Esther Tops, BK 217, Z/Wou. E-mail adres Zoeterwoude: Leven in de Brouwerij De inleverdatum Het volgende nummer van Leven in de Brouwerij komt uit op 19 juni. Teksten en foto's kunnen tot en met vrijdag 7 juni worden ingeleverd. rest van de dag de kap naar beneden. Op de schitterende locatie was de trots van vele Heineken-medewerkers geparkeerd. De mooie gepoetste oldti mers glommen ons tegemoet. Bij som mige auto's was het onder de motor kap nog mooier dan daarboven. Als klapstuk kwam de oudste auto aanglij- den: een Hudson Super Six Roadster uit 1929 van de familie Jordaan. Een prachtige, perfect gerestaureerde auto. Terecht kregen zij een prijs voor de oudste en mooiste oldtimer. Na de briefing vertrokken de oldti mers. Bij de start kregen Jaap en ik de routebeschrijving volgens een voor ons nieuw systeem. Gelukkig hebben we de hele rit geen meter verkeerd gereden. Zo hadden we de gelegen heid om te genieten van een fantasti sche rit door het Gooi, door de bossen, langs de Vecht et cetera. Ook konden we tussendoor nog wat terrasjes pak ken. De prachtige tocht eindigde bij kasteel Haarzuilens, waar we een uitstekend diner kregen. Tot onze verbazing zaten we bij de prijswinnaars: een gedeelde eerste plaats met twee andere equipes. Nu had de organisatie een probleem: wie gaat de toer volgend jaar organise ren? Na ampel beraad werd besloten dat de wisselbeker in Zoeterwoude blijft, wat betekent dat Jaap en ik een route gaan uitzetten in het mooie West- Friesland. Na een nachtelijke rit in een open auto (voor ons beiden een nieuwe ervaring), kwamen we met wat spierpijn, maar voldaan, weer thuis aan. Cor Vlietstra, Verpakken van Kasteel Nijenrode opreden. Volgens de toeschouwers werden de bevallige lijnen van de Spitfire wreed verstoord door twee extra uitstulpin gen in het linnen dak. Bij het uitstappen verdwenen die bulten. Gelukkig kon de Inmiddels is de vierde Heineken Oldtimer Toer in Breukelen weer achter de rug. Zaterdagochtend 11 mei rolde ik zachtjes 'Spitty' de garage uit. Het weer was niet al te best, dus de kap bleef omhoog. Om 09.00 uur stond ik in Schellinkhout bij mijn carpoolcollega Jaap Kaan (Centraal Magazijn), die voor deze dag 'navigator' zou zijn. Wie de inwendige maten van een Triumph Spitfire en de uitwendige maten van Jaap kent, begrijpt dat het de nodige problemen opleverde om in te stappen. Na deze circusact kon de dag al niet meer stuk, alhoewel op de heenweg naar Breukelen de ruitenwis- sertjes nogal wat werk moesten ver richten. Wat opviel, was dat 'Spitty' zo moeizaam op snelheid kwam. Dit werd verklaard toen we het parkeerterrein

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Leven in de Brouwerij | 2002 | | pagina 8