Stof, pijn en lekke banden in de Hel van het Noorden Brand en Dreher nu ook in Griekenland Het wordt niet voor niets de Hel van het Noorden genoemd. De wielerklassieker Parijs-Roubaix is loodzwaar, mede dank zij 58 kilometer kasseien. Harrie Jansen, PR-man van Buckler, was -zoals zo vaak- gastheer voor Buckler gasten. Athenian Brewery in Griekenland heeft in het afgelopen half jaar haar assortiment behoorlijk uitgebreid met de introduktie van de merken Brand en Dreher. HEINEKEN INTERNATIONAL MAGAZINE NR. 32 PAGINA 8 Gerrit Solleveld, vlak voor de start van Parijs-Roubaix. Uiterst links op defoto Bart Veldkampvoormalig wereldkampioen schaatsen, die de race op de voet volgde Nederlandse wielerklassieker, de Amstel Gold Race. Gast Vaak nodigt Buckler gasten uit om in de Buckler bus of in de auto van PR-man Harrie Jansen een wieler wedstrijd van nabij mee te maken. De gelukkigen die samen met Harrie Jansen Parijs-Roubaix konden vol gen, hebben een fantastisch beeld ge kregen van de Hel van het Noorden. De auto van Harrie Jansen zit boordevol communicatie-apparatuur, zoals een mobilofoonverbinding met de auto van ploegleider Jan Raas en de Buckler bus, de wedstrijdradio, de gewone radio, die verslag doet van de wedstrijd, en een autotelefoon. Speciaal voor Parijs-Roubaix kreeg Harrie Jansen nog een aantal reserve wielen mee. Jansen krijgt van de organisatoren meestal toestemming om vóór de ren ners uit te rijden. Op een aantal pun ten in de route zet hij de auto langs de kant, zodat de gasten de renners voor bij zien snellen. Contacten Maar de PR-man van Buckler is niet alleen met de auto onderweg. Hij onderhoudt contacten met de journa listen, beantwoordt de vele vragen en regelt interviews met de renners. Harrie Jansen kent het klappen van de zweep in het wielerwereldje als geen ander. Hij begon zijn loopbaan als professioneel wielrenner, waarna hij enkele jaren als radioverslaggever werkte tijdens de belangrijkste wie lerwedstrijden. Iemand met een pro fessionele kijk op zowel de sport als de media is voor Buckler veel waard. Velen stappen voortijdig in de be zemwagen, geteisterd door lekke ban den of andere ontberingen. Alleen de allersterksten en de renners met een De kasseien zijn voor de renners het meest gevreesde onderdeel van Parijs-Roubaix. Er zijn 22 stroken met een totale lengte van 58 kilomter met dit erbarmelijke wegdek ln het midden met witte shirt Harrie Jansen in Roubaix, bij de ftnish- plaats. Praatje maken, vragen beant woorden, contacten onderhouden. Het is zijn taak om de pers tevreden te stellen grote dosis geluk blijven in de koers en halen de finish. Voor de Buckler renners was Parijs-Roubaix geen on verdeeld succes, alhoewel een renner als Edwig van Hooydonck zich regel matig in de voorhoede liet zien. De beslissende ontsnapping ging echter aan hem voorbij, omdat hij op dat moment langs de kant van de weg stond met een lekke band. Maar op zich kan het uitrijden van Parijs- Roubaix al worden gezien als een topprestatie. Van de acht gestarte Buckler-renners bereikten uiteinde lijk vijf de finish. Overigens revancheerde de Buckler-ploeg zich uitstekend voor de enigszins teleurstellende resultaten in Parijs-Roubaix door de overwin ning van Frans Maassen in de enige Athenian Brewery in Griekenland heeft in het afgelopen half jaar haar assortiment behoorlijk uitgebreid met de introduktie van de merken Brand en Dreher. Vorig jaar meldde Heineken International Magazine dat Athenian Brewery de noodzaak inzag om het assortiment te vergroten om een ant woord te hebben op de steeds sterker wordende concurrentie. In het premium segment is Athenian Brewery met Heineken bier sterk vertegenwoordigd. Het Nederlandse merk Brand moet als importbier in het premiumsegment een eigen rol gaan spelen. Hoge kwaliteit, import en premi um zijn de aspecten die sterk worden benadrukt in de reclamecampagne (zowel televisie als tijdschriften) en de promoties in supermarkten en een select aantal horeca-gelegenheden. Brand zal niet in alle horeca-gele genheden in Griekenland verkrijg baar zijn. Athenian Brewery legt in de distributie de nadruk op de duur dere toeristische gebieden, de steden Athene en Thessaloniki en de duurde re restaurants en bars. Dreher Al vele jaren is Amstel het stan daardbier in Griekenland. Athenian Brewery heeft besloten in datzelfde segment Dreher te introduceren. Dreher - het nationale merk van onze werkmaatschappij Birra Dreher uit Italië - wordt in Italië gebrouwen en geëxporteerd naar Griekenland. Om dat Dreher een importmerk is, zal di recte concurrentie met Amstel kun nen worden vermeden. Bij de distributie van Dreher ligt de nadruk op de goedkopere toeristi sche gebieden, Athene en Thessalo niki en de Italiaanse restaurants en pizzeria's. Reclame-activiteiten blij ven beperkt tot reclamemateriaal in de horeca en supermarkten. Zowel Brand als Dreher is te koop in de 33 cl en 50 cl eenmalige fles en 33 cl blik.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken International Magazine | 1991 | | pagina 8