Buckler in Japan op horeca beurs benoemingen Heineken bier is verkrijgbaar in 150 landen in de wereld en daarmee het meest internationale biermerk van de wereld. Ieder jaar wordt in Tokyo de Hotel en Restaurant Show geor ganiseerd, een beurs speciaal voor de horeca. Recentelijk was Heineken Japan op de beurs vertegenwoordigd met een stand. Een deel ervan was gereserveerd voor Buckler. lLi Buckler HEINEKEN INTERNATIONAL MAGAZINE NR. 32 PAGINA 2 Heineken wordt nog mondialer In april verzorgde de corporate marketing afdeling een informatie- ochtend voor managers uit de hele wereld over de marketingaanpak voor het Heineken merk. De Europese aanpak, die nu vorm begint te krijgen door de nieuwe commercials, is in feite de eerste stap op weg naar toenemende eenduidig heid voor het Heineken merk in de hele wereld. Voor een toelichting op de nieu we Europese commercials voor Heineken waren ook enkele verte genwoordigers van het reclamebu reau J. Walter Thompson uit Londen aanwezig. Tijdens de bijeenkomst werd eveneens bekendgemaakt dat Heine ken voor de eerste maal in haar ge schiedenis een wereldwijde sponsors hip op zich zal nemen: de Whitbread Round The World Race. Dit spon sorship past volgens de brandma- nager precies bij de nieuwe koers van Heineken. Sterk Heineken bier heeft in de wereld de afgelopen tien jaar een sterke posi tie opgebouwd. In Ierland, Grieken land, Spanje, Frankrijk, Zwitserland en Italië is Heineken marktleider in het premium segment van de bier markt. Overschakelen De tijden veranderen. Steeds meer consumenten komen op de een of an dere manier (reizen, televisie) in aan raking met andere culturen. Langza merhand is ook voor Heineken steeds meer sprake van één mondiale doel groep. Daarom is besloten over te schake len naar een marktbenadering voor de hele wereld, waarbij de overeen komsten tussen de consumenten in diverse landen centraal staat. De beslissing om voor Europa één reclamenetwerkbureau te kiezen (J. Walter Thompson) is de eerste fase van die nieuwe benadering. Heineken bier zal in de komende jaren voor de consument steeds meer het mondiale premium image bier worden. De gasten van de informatie-bijeenkomst 'Heineken going global Drs P.C. Schop is de nieuwe Algemeen Directeur van Vru- mona B.V. Hij is de heer Overgaauw opgevolgd. De heer Schop was Directeur Personeels zaken Heineken Nederlands Beheer B.V. De heer E.G. Morham, thans Regional Export Manager voor Afrika/Midden Verre Oosten zal met ingang van 1 juli in de or ganisatie van onze importeur Van Munching Co. worden ge plaatst. De heer Morham wordt opgevolgd door J. van Herpen, thans general manager van brou werij 'De Ridder' Tot nieuwe Technical Mana ger van El Aguila is J.R. Gore benoemd. De heer Gore was in het verleden onder andere Opera tions Director bij Whitbread Co. Hij volgt M.G. Kakebeeke op, die een nieuwe functie kreeg op het hoofdkantoor van Heine ken. Buckler is in de zomer van 1990 in Japan geïntroduceerd en wordt alleen verkocht in de horeca. De vertegen woordigers voor Heineken zorgen voor de promoties in de horeca. Dat is de enige vorm van publiciteit die aan Buckler wordt gegeven; Heineken Japan ontwikkelt geen reclame-activi teiten voor dit merk. De verkoopontwikkelingen van het uit Nederland geïmporteerde Buckler laten een kleine groei zien. Het gezondheidsbewustzijn dat bij de consument een steeds grotere rol gaat spelen geldt nog niet zo sterk voor de Japanse consument. De markt voor alcoholvrije bieren is in Japan dus nog erg klein. Maar Heineken Japan heeft goede hoop dat dit seg ment in de nabije toekomst zal groei en en probeert nu al een marktpositie op te bouwen. De stand van Heineken Japan K.K. tijdens de Hotel en Restaurant Show in Tokyo Een gedeelte van de stand werd ge bruikt om Buckler te presenteren. 'ÜCKItT SBÈïi' m

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken International Magazine | 1991 | | pagina 2