Amstel in Nederland ook in 25 cl blik Griekse inkopers maken kennis met Nederlandse supermarkten Heineh 25cie PILSENERBIER Nieuwe Heineken commercial voor Caribisch Gebied HEINEKEN INTERNATIONAL MAGAZINE NR. 31 PAGINA 5 SnOUWERIJ B.V. AMSTERDAM HOLLAND AMSTW® 5% VOL.ALC.-CAT I De nieuwe 25 cl verpakking voor Amstel moet de verkoop van Amstel in blik een nieuwe impuls geven. Amstel heeft een nieuwe verpak- kingsvorm geïntroduceerd: het 25 cl blik. Amstel speelt hiermee deels in op de stijgende vraag naar bier in blik en deels op het toenemend aan tal matige bierdrinkers. De nieuwe verpakking is voorna melijk bedoeld voor het thuisver- bruikkanaal, alhoewel een gedeelte van de horeca (bijvoorbeeld aan het strand) waarschijnlijk ook in aan merking komt. Voor de marketing afdeling is de nieuwe verpakking ook prijstechnisch interessant, want Amstel in 25 cl blik (de inhoud van één glas bier) kost nu eenmaal minder dan in het standaard 33 cl blik en wordt dan concurrerend voor de lager geprijsde concurrentie. De 33 cl verpakking voor Amstel blijft overigens gehandhaafd. Nicole Steenhuijsen-Piters, pro duct manager voor Amstel, verwacht niet dat dit nieuwe segment enorm groot wordt, maar "door het afwij kende formaat kan dit produkt de verkoop van Amstel in blik een extra impuls geven." Taste the world Taste the world is het thema van een serie nieuwe Heineken commercials die eind vorige maand voor het eerst op de buis verscheen. De commercial is bestemd vooreen groot aantal mark ten in het Caribisch Gebied. De zestig seconden durende com mercials laten het internationale ka rakter van Heineken zien. Voor de op namen werden veel markante steden en streken in de Verenigde Staten en Europa aangedaan, zoals New York, Venetië, Moskou, Parijs, de Ameri kaanse wintersportplaats Aspen, Mia mi en de Bahama's. Met de ontwikkeling van deze com mercial is ingehaakt op de tendens die al in Europa bestaat om voor een groot gebied één reclamestrategie te ont wikkelen, met kleine aanpassingen per land. Kernboodschap van Taste the World is de internationale uitstraling van Hei neken bier, waarbij gemikt wordt op zelfbewuste mensen, die alleen tevre den zijn met het beste. Bijgaande fo to' s uit de commercial geven een beeld van dat internationale karakter. Inkopers van de belangrijkste su permarktketens in Griekenland waren onlangs op uitnodiging van Heine- kens werkmaatschappij Athenian Brewery op bezoek in Nederland. De groep verbleef vijf dagen in Ne derland om geïnformeerd te worden over de positie van Heineken in de wereld en over de ontwikkelingen op het gebied van supermarkten in Noord- Europa. Men bezocht onder andere het distributiecentrum van Nederlands grootste supermarktketen Albert Heijn. Bovendien werd een nieuwe supermarkt van deze keten in Tilburg bezocht. In Griekenland is verkoop van bier via supermarkten -vanuit het oogpunt van volume- niet erg groot. Maar Athe nian Brewery is er van overtuigd dat deze markt in de komende jaren sterk groeit. Daarom is het belangrijk dat de recent geïntroduceerde produkten Brand, Dreher en Buckler een plaats krijgen op de schappen van de super markten. Volgens verkoopleider Fra- gatos van Athenian Brewery is dat geen gemakkelijke opgave. "Het is een zaak van langdurig onderhande len en goede relaties opbouwen." De groep inkopers van Griekse su permarktketens waren op uitnodiging van Athenian Brewery onder andere op bezoek bij Heineken Zoeterwoude.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken International Magazine | 1991 | | pagina 5