Murphy's Stout grote winnaar Twintig avonden gratis popmuziek Een dertig meter hoge Heineken-groene tent met een capaciteit van 3000 bezoekers was afgelopen zomer op toernee door Groot-Brittannië voor een serie van popconcerten. Naar schat ting hebben zo'n 120.000 jongeren de Heineken Music Big Top bezocht. Halfjaarcijfers Heineken N. V. In het eerste half jaar van 1990 heeft Heineken N. V. een netto winst behaald van ruim 165 miljoen gulden, tegenover ruim 140 miljoen in dezelfde periode van vorig jaar. Dit betekent dat het netto resultaat is gestegen met 17,8% ten opzichte van de eerste zes maanden van 1989. De netto omzet steeg met 7,6% tot 4.150 miljoen gul den. Deze stijging werd voornamelijk veroorzaakt door een hoger volume van de verkopen, door gestegen export en door uitbreiding van de geconsolideerde belangen in de tweede helft van 1989. Ook de vroege zomer in delen van Europa had -net als vorig jaar- een duidelijke invloed op het niveau van de verkopen. De Raad van Bestuur verwacht dat de winst over de tweede helft van 1990 tenminste op het niveau zal liggen van dezelfde periode in 1989. Nummer 28 Oktober 199 q Inhoud Holografie 'n Japan Heineken Expon ntse winkels De Koele Blonde INTERNATIONAL MAGAZINE s— Internationaal Personeelsblad. Verschijnt zes maal per jaar in het Nederlands, Engels, Spaans en Italiaans. Uitgave: Concernstafdienst Public Relations Heineken N.V., Postbus 28, 1000 AA Amsterdam, tel. 020/702268. @P ^^f*SUS Heineken swingt in Groot-Brittannië met Music Big Top De Heineken tent stond achter eenvolgens in Nottingham, Nor wich, Bristol, Swansea en Brad ford. In iedere stad werd vier avonden muziek gemaakt, varië rend van soul en jazz tot funk en rock. Opmerkelijk aan het evene ment was dat de toegang alle avonden gratis was. Het artiestenaanbod varieerde per festival. Tot de optredende ar tiesten behoorden Ruby Blue, Ruby Turner, Tom Robinson De tent (uiteraard in Heineken- groen) waarin de festivals plaats vonden was dertig meter hoog en bood plaats aan zo'n drieduizend bezoekers. Band, The men they couldn't hang, Courtney Pine en de legendarische band Wishbone Ash. Ruby Blue tijdens haar optreden in Bristol. Whitbread, die Heineken bier voor de Britse markt in licentie brouwt, begon met het sponsoren van popmuziek in 1989: het Heine ken 'Music on the move'. Geduren de acht maanden werd door Groot- Brittannië gereisd en werden 300 pubs aangedaan. Voor dit jaar koos men een vier dagen durend festival in vijf verschillende steden en de Whitbread-organisatoren zijn zeer tevreden met het eindresultaat. Bo vendien is de belangstelling gewekt van televisie- en radiostations die Vaak werd het festival afgesloten met een groot vuurwerk, zoals hier in Bristol. volgend jaar graag zendtijd willen inruimen voor dit evenement. Een reden temeer voor Whitbread om het Heineken Music Big Top weer te organiseren. Meer winst in eerste zes maanden

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken International Magazine | 1990 | | pagina 1