4 Lezing over commerciële televisie Vrumona B.V., onze frisdrankenfabriek in Nederland, heeft onlangs twee onderscheidingen mogen ontvangen. Zowel PepsiCo als Seven Up Nederland waren vol lof over de acti viteiten van Vrumona voor hun produkt. Seven Up Twee onderscheidingen voor Vrumona De beste bottelaar van noorde lijk Europa' is de onderschei ding die de frisdranken fabriek uit Bunnik kreeg van PepsiCo. Vrumona produceert Pepsi Cola in licentie voor de Nederlandse markt. PepsiCo hanteert twee criteria bij het toekennen van de Pepsi Cola Award. Er wordt gekeken naar de resultaten in de markt en naar de kwaliteit van het produkt. Buiten de Verenigde Staten zijn er 600 bottelarijen van Pepsi Cola. Noordelijk Europa is een van de veertien regio's. Vrumona wist op de wereldranglijst van PepsiCo de derde plaats te bereiken. Ir. L. A. Ch. Rottier, algemeen directeur van Vrumona, nam de eervolle vermel ding en de daarbij behorende trofee in ontvangst. De Seven Up Quality Award werd uitgereikt aan de heer L. C. Kooy, productie-manager van Vrumona. Seven Up Nederland B.V. reikte de onderscheiding alleen uit aan die bottelaars die de Seven Up kwaliteit altijd op het hoogste niveau weten te handhaven. Om voor de Award in aanmerking te komen moet de botte larij het gehele jaar door aan strenge kwaliteitsnormen voldaan hebben. De bottelarijen worden regelmatig door de Seven Up kwaliteitsdienst beoordeeld aan de hand van uitge breide controlelijsten. Bovendien worden maandelijks uit zowel de fabriek als de markt monsters op kwaliteit beoordeeld. De heer L. C. Kooy, produktie manager van Vrumona in Bunnik, krijgt een gegraveerde wereldtijdklok, behorend bij de uitreiking van de Seven Up Quality Award De heer H. Focke, technical manager van Seven Up (links op de fotooverhandigde de Award. VERPAKKING MET VENSTERS et ingang van 1 oktober wordt in Nederland een nieuwe verpakking ge bruikt voor Heineken Bokbier, Amstel Bockbier, Heineken en Amstel Oud Bruin en Van Vollen- hoven's Stout. De biersoorten worden in een 'sixpack' verkocht. Zes flesjes worden door een kartonnen doosje met handige grip bijeengehouden. Vier 'sixpacks' worden in een krat geplaatst, die is voorzien van enkele 'vensters' zodat de consument onmiddellijk kan zien welk soort bier in de krat zit. Op uitnodiging van Heineken gaf de heer S. Berlusconi uit Italië een lezing over com merciële televisie in de ontvangst ruimte De Kuiperij in Amsterdam. Er waren gasten uitgenodigd van de zijde van de overheid, bedrijfsleven, reclame-wereld en Nederlandse tele visie-omroepen. De heer Berlusconi is eigenaar van diverse commerciële televisie-stations in Italië en Frank rijk. De heer Berlusconi wordt beschouwd als een expert op het gebied van commerciële televisie in Europa. In Nederland staat het onderwerp commerciële televisie sterk in de belangstelling en Heineken is als grote adverteerder geïnteresseerd in de discussie ten aanzien van de vorming van een nieuw media-beleid in Nederland. Het was om die reden dat de heer Berlusconi gevraagd was om zijn mening en zijn ervaringen weer te geven. Op de foto ziet u de heer Berlusconi (uiterst links) in gesprek met de heer Brinkman, Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur. Rechts de heer Heineken in gesprek met de heer Oostra, directeur Heineken Nederland.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken International Magazine | 1986 | | pagina 4