VERPAKKEN DOORSTAAT TOPWEEK MET GLANS HET MENU De maand april was op alle fronten een topmaand voor onze brouwerij. Met kelderbier draaiden we een topweek qua verkoop. Een onverwachte verkooppiek was ook te zien bij onze Heineken kratten. Colofon 'S-HERTOGENBOSCH NIEUWS 1^1 Die extra druk had alles te maken met een zeer geslaagde actie van Albert Heijn. Klanten kregen bij aankoop van een krat bier van een van de A-merken de '2' krat gratis'. Dat aanbod was bepaald niet aan dovemansoren gericht; de kratten vlogen de winkel uit. Albert Heijn zelf was ook in positieve zin verrast door het succes van de actie, waarbij liefst 300.000 kratten meer verkocht werden dan was ingecalculeerd. Volgens Frans Rozemeijer, sinds 1 mei het nieuwe hoofd Verpakken, is er door de diverse betrokken teams een megaprestatie geleverd. "De actie liep één week en de klanten bleven maar kratten bier inslaan. Het was voor ons zaak zoveel mogelijk te kunnen leveren. Aan het eind van de week konden we de balans opmaken. Rayon Binnenland Zoeterwoude en Den Bosch hebben voor de actie niet minder dan 35.000 hectoliter bier gebottled, en DCS via de AH-distributiecentra de kratten uitgeleverd aan 550 AH-winkels. Ongeveer 300 vrachtwagens vol. Echt een fantastisch record!" TPM als basis Volgens Frans Rozemeijer is het succes van de actie te danken aan de flexibiliteit van de betrokken teams. Het werken met TPM heeft daar een solide basis onder gelegd. Frans: "Sinds we volgens TPM werken is onze output sowieso verhoogd. Op dezelfde machine draaien we nu veel meer volume, dat geldt ook voor de 2 binnenlandlijnen waarop we, naast Zoeterwoude, mede de productie voor de AH-actie hebben gedraaid. Het mooie van TPM is dat je het proces voorspelbaar maakt en daardoor meer betrouwbaar. Dat vraagt van onze medewerkers ook dat ze die manier van werken aankunnen. Verpakken levert echt een teamprestatie. Als voorbeeld noem ik graag de wijze waarop onder leiding van eerst Willem de Jonge en later Henk Wymenga het ombouwen van een vuiler op een bliklijn van 3 uur uiteindelijk is teruggebracht tot 20 minuten. Dat is echt topsport, vergelijkbaar met het samenspel van de 12 mensen die nodig zijn om tijdens een pitsstop een band in 7 seconden te verwisselen. Iedereen weet exact wat de anderen doen en wat hij zelf moet doen. Ook hier moet de verpakkingslijn zo snel mogelijk weer up and running zijn. Ik vraag me natuurlijk wel eens af hoe we die ombouwtijd nog verder terug kunnen krijgen naar bijvoorbeeld 15 minuten? Kan dat nog wel? Het antwoord is 'het kan en het moet'. In feite vormt de extra druk van zo'n actie voor ons een kans om te bewijzen of we er op zo'n moment staan, of we die extra druk aankunnen. Als je op zo'n kritisch moment stil staat, ben je ver van huis. Doordat we met al onze medewerkers zo scherp op de processen letten, kunnen we in dit soort situaties vertrouwen op een scherpe performance. We hebben daarvoor ook de complimenten gekregen van Albert Heijn. En daar moetje dan ook even van genieten, natuurlijk." Maandag Aspergesoep Dinsdag Woensdag Japanse wakamesoep Vermicellisoep Donderdag Goulashsoep Vrijdag Maandag Groentensoep Mosterdsoep Dinsdag Woensdag Japanse wakamesoep Vermicellisoep Donderdag Goulashsoep Vrijdag 21/22 Op de foto enkele medewerkers van rayon Binnenland. Minestronesoep Toscaanse tomatensoep Mosterdsoep Lente-uisoep Kippensoep Peruaanse vissoep Broodje kleurenpallet Gehaktbal, rode kool, Javanse fricandel gekookte aardappels Satékroket Canape Kipfilet met kerriesaus, Br. Cheeseburger bloemkool, aardappelpuree Kipcorn Broodje aardbei Nasi goreng, sate, geb. ei, Kipfilet kroepoek Vietnamese loempia Croissant pate Boeuf bourguignon, boontjes, Fric. speciaal gek. aardappels Hawaii tostie Br tartaar Visbrochette, worteltjes, frites Nasischijf Bloemkool/broccolisoep Tomatensoep Lente-uisoep Kippensoep Peruaanse vissoep Pist. Double Dutch 1/2 rookworst Viandel Broodje tartaar Br. hamburger Kip-kerriekroket Sandwich bacon/ei Gehaktbal Sitostick Zwitsers pistolet Br. Shoarma Goulashkroket Ciabatta Tom. eisalade Geb. mosselen Gehaktbal, rode kool, gekookte aardappels Kipfilet met kerriesaus, bloemkool, aardappelpuree Nasi goreng, sate, geb. ei, kroepoek Boeuf bourguignon, boontjes, gek. aardappels Visbrochette, worteltjes, frites HOOFDREDACTIE NORBERT CAPPETTI REDACTIE JOOP DONKERS (STROOKS, VOOR COMMUNICATIE EN ORGANISATIE) OPMAAK KOMPAS MEDIA DRUK HCG GRAFIGROEP 9 l UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2007 | | pagina 5