Heineken Longneck op Postzegel! 44 BeeiTender lijn compleet geslaagd voor TPM AM stap 1 i 3 AFRONDING TPM EXAMENS 5XWHY TRAINING Wl 3$ tl Peter van Weezei neemt na 30 iaar afscheid Verandering e-mail adres redactie BHN I Veranderingen binnen Human Resources 'S-HERTOGENBOSCH NIEUWS PH 33 m 1 Kopij voor BHN s.v.p. mailen naar: g.sman@planet.nl Heineken Nederland blijft de organisatie vernieuwen en aanpassen. Zo werd Alain Loontjes, manager P&O Heineken 's-Hertogenbosch, Wijlre en -ad interim- Zoeterwoude, met ingang van 15 januari benoemd als Human Resource manager van Commercie en Vrumona. Alain werkte vanaf 2001 op de Bossche Brouwerij. Corrie Scholman is vanaf 1 januari 2007 Human Resource manager Supply Chain en Ondersteunende diensten. Zij is bij Heineken in dienst vanaf 1998. Corrie's vorige functie was Manager Human Resources binnen Heineken Nederland Supply. V-IS" JH Het basisassortiment postzegels van TNT Post is vernieuwd. Er zijn daarin weer bijzondere postzegels opgenomen. Heel speciaal In dit nieuwe assortiment zijn de Tien voor Nederland. Tien typisch Nederlandse symbolen sieren deze zegels. Een van die Nederlandse symbolen is de Heineken Longneck bottle. Net als in 2006 is voor de Tien voor Nederland gezocht naar typisch Nederlandse ontwerpen. Toen werden er eigentijdse kunstwerken afgebeeld die een band hebben met Nederland. Nu is gezocht naar iconen die niet meer weg te denken zijn uit het leven van de Nederlander. Het gaat om: de Heineken Longneck, het beroemde Gildeglas van ontwerper Andries Copier (Royal Leerdam), de Revoltstoel van Friso Kramer (Ahrend), de Bugaboo kinderwagen van Max Barenburg (Bugaboo), de fluitketel Lapin van Nicolaï Carels (HEMA), de flessenlamp van Tejo Remy (Droog Design), de bakfiets (Fietsfabriek), de spaarlamp, de tulp en de rookworst. Sommige producten geven uitdrukking aan een bijzonder aspect van de Nederlandse volksaard. Andere iconen zijn een illustratie van wat Nederlanders mooi, hip of handig vinden. EÉO was Onlangs zijn aan de trainers die met succes het examen hebben afgerond om de '5xWhy' methodiek te mogen trainen, de certificaten uitgereikt. De 5x Why ofwel '5 maal waarom' methodiek is binnen TPM een belangrijk hulpmiddel om de grondoorzaak van een verlies te kunnen bepalen. Als deze grondoorzaak eenmaal bekend is dan kan ook de beste maatregel worden bepaald en uitgevoerd. Zo wordt het probleem voor altijd uit de wereld geholpen. Het is de bedoeling dat deze trainers begin 2007 een groot aantal technische medewerkers, waaronder C-operators en allrounders, verder trainen om met succes dit hulpmiddel te gebruiken. Minder verstoringen betekent namelijk een hogere OPI en daar is het allemaal om te doen. Ron Verweij, PM pilaar - Na 30 jaar neemt Peter van Weezei op 28 februari afscheid van Heineken. De introductie van de Amstel redesign specialties eind februari wordt, zoals hij dat zelf zegt; "opa's laatste kunstje". Peter begon als 29-jarige 'jongeman' in 1977 als wachtchef energie en stroomde daarna door naar de functie chef energiedienst in de Bosche Brouwerij. In 1986 maakte hij een uitstapje naar de sterke drank: hij werd hoofd technische dienst bij Bols Benelux in Zoetermeer. Het buitenland begon echter te trekken. In 1994 verhuisde hij samen met zijn vrouw naar Thailand om in Bangkok chief engineer te worden. Een functie die hij daarna met succes uitgevoerde in de South Pacific Brouwerij in Port Moresby, Papoea Nieuw Guinea. In 1998 werd Peter op de brouwerij in Lae, ook in Papoea Nieuw Guinea, productiemanager. Daarna volgden de Bahamas als productiemanager van de Commonwealth Brouwerij in Nassau. In 2005 keerde hij terug naar Nederland en startte als installatiebeheerder bij rayon Binnenland in 's-Hertogenbosch. Overal waar hij werkte liet Peter een onuitwisbare indruk achter. Dat kwam evenzeer door zijn uitgesproken persoonlijkheid als door de successen die hij behaalde in de diverse brouwerijen. Ook in 's-Hertogenbosch wisten ze na 18 jaar afwezigheid nog heel goed wie Peter van Weezei is: hij gaat net zolang door tot het goed is, heeft helaas (bijna) altijd gelijk en combineert dit met een no- nonsense productiementaliteit. Kortom; een echte Heineken-man! Gevleugelde uitspraken als "ik ga even stinken" en de door hem geïntroduceerde TPM tool "RTFM" behoren helaas binnenkort tot het verleden. Na zijn geslaagde 30-jarige carrière gaat Peter zich toeleggen op zijn twee grote hobby's: zijn kleinkinderen en golfen. Wij nodigen hierbij iedereen uit om afscheid te nemen van deze markante persoon en met hem het glas te heffen. Zijn receptie is op 28 februari vanaf 15.30 uur in de Cambrinus kelder. Eind december is de eind audit AM stap 1 afgenomen op de werkplekken Depalletizer/Palletizer en Sleever van colonne 19. Alle werkplekken van de BeerTender lijn hebben nu stap 1 volgens plan met succes afgerond! Depalletizer/Palletizer heeft een score behaald van 90% en Sleever een score van 93%. De werkplekken vuiler en retourstraat waren in november reeds succesvol afgerond. Ondanks dat de teamleden in het laatste kwartaal ook de nodige aandacht besteed hebben aan het opleidingstraject op colonne 12, is er door goed teamwork en ondersteuning vanuit TPM office een prima prestatie neergezet. ■ft* Bram Rutten M @05; ./"T ii OH O 3 Zx>7 1 AMSTEL UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2007 | | pagina 5