brouwerij 's-Hertogenbosch 2006: GOED JAAR VOOR HNS! Kersttoernooi nieuwsbrief voor medewerkers van de Bossche vestiging Onderhoudscontract meetinstrumenten 6.500.000 hl. bereikt! Mooi afscheid voor 4 DCS-medewerkers TTV Heineken Muziektheorie examen Tiny Kwaks jubileert AM team Malerij haalt Stap 1! Op 2 januari werden de traditionele nieuwjaarsspeeches uitgesproken op de Bossche Brouwerij. Wiggert Deelen, Managing Director HNS, en Peter Ploegmakers, Voorzitter OR, waren de sprekers. Niet iedereen kon aanwezig zijn bij de receptie en daarom drukt BHN de speeches, met kleine inkortingen, vrijwel integraal af. Wiggert Deelen: "HNS is op weg naar leidende positie in de bierwereld!" "In 2006 zijn een groot aantal belangrijke mijlpalen bereikt. De nieuwe Heineken Nederland organisatie is vormgegeven, en deze is sinds gisteren officieel van kracht: we zijn weer één Heineken Nederland. De Nederlandse Markt In de Nederlandse markt lukte het de positie van Heineken in het thuisverbruikkanaal vast te houden, ondanks het forse prijsverschil tussen Heineken/Amstel en Grolsch en de groei van Hard Discount, zoals Aldi en Lidl. Amstel is Grolsch voorbij gegaan in volume in de supermarkten. Brand is met liefst 6 gegroeid zowel in Limburg als daarbuiten mede dankzij het succes van de gouden 12 vaks krat. Bij ons succes afgelopen jaar in thuisverbruik speelde een door alle samenwerkende partijen uitstekend uitgevoerd promotieprogramma met focus op de juiste weken tijdens het WK in Juni een grote rol. Door beertender, en tapvat, wonnen we marktaandeel in het slijterkanaal. De verkoopmijlpaal van 6 miljoen BeerTender- fusten werd bereikt. Na lange tijd zagen we weer omzetgroei in Horeca en ook een groei van het marktaandeel. Wieckse Rosé is succesvol geïntroduceerd en het goede hieraan is dat het ook bij vrouwen in de smaak valt. Heineken Extra Cold is op de markt gekomen en zorgt nu in veel zaken voor omzetstijging door deze nieuwe manier van genieten van een mooi glas Heineken. Alcohol en Maatschappij Voordat ik mijn verhaal over Nederland afsluit wil ik stilstaan bij de zeer actuele discussies over alcohol in onze maatschappij. Het in goede banen leiden van deze discussie eist onze volle aandacht. Iedereen kent inmiddels de slogan Enjoy Heineken Responsibly, die ook op onze verpakkingen is terug te vinden. Als uiting daarvan hebben we de campagne gevoerd met de opvallende commercial met een blinde geleide hond, die positief ontvangen is. Deze campagne verbeeldt waar we voor staan: het aanmoedigen van alleen verantwoord gebruik van onze producten. In de afgelopen weken zijn Heineken en de alcoholindustrie echter nogal negatief en uitgebreid in het nieuws geweest. De lobby van de alcoholbranche wordt als een machtig bolwerk neergezet, waarbij de indruk wordt gewekt dat politieke besluitvorming rondom alcoholwetgeving in de weg wordt gestaan. De insteek van Heineken blijft dat wij, samen met de branchegenoten, sterk geloven in zelfregulering als het gaat om het oplossen van de alcoholproblematiek. Wij zien onze activiteiten, waaronder de dialoog met Haagse gesprekspartners, vooral als een manier om onze argumenten zo krachtig mogelijk voor het voetlicht te brengen. Wij volgen dit onderwerp, evenals andere actualiteiten binnen de alcoholindustrie nauwlettend en zullen daar in het nieuwe jaar op terugkomen. We rekenen op uw steun als ambassadeurs van ons standpunt van verantwoord gebruik en genieten. HNS HNS is, en ik in het bijzonder ben trots op de stijging van de afzet met 1,5 miljoen hectoliter, 1 miljoen hectoliter boven ons plan. Deze Klus is geklaard met ongeëvenaarde inzet van alle HNS'ers, maar ook de toeleveranciers, uitzendkrachten etc. en dat binnen het oorspronkelijk voor 2006 afgesproken budget. Hiermee is meer dan aan de verwachtingen voldaan en hebben we weer een flinke stap gezet op de weg in de richting van onze visie om de toonaangevende supply organisatie van Heineken wereldwijd te worden. Er is in 2006 voor het eerst 10.000.000 hl gebrouwen en verpakt in de brouwerij in Zoeterwoude en nu alweer 6,7 miljoen hl gebrouwen in 's-Hertogenbosch, alweer 10 meer dan de mijlpaal van 6 miljoen van 2005. Daar mogen jullie met recht trots op zijn. Succes Het succes van HNS in 2006 was te danken aan het vasthouden aan het plan voor verbetering van de operationele prestaties, terwijl de vraag steeg en gevolgd kon worden. Hierbij was het volume van Heineken Premium Light voor de Amerikaanse markt leidend. Het succes van Premium Light en de enorme reclame inspanning daarachter heeft ook het vertrouwde Heineken in Amerika sterk laten groeien. nieuws 32 11 januari 2007 UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND. Sebastian van Bommel doet verslag van zijn examen muziektheorie. Het valt niet mee om onderaan te beginnen maar het is wel nodig. Tiny Kwaks viert op 12 januari zijn 37,5-jarig jubileum. Het AM-team van de Malerij heeft met vlag en wimpel stap 1 behaald. TPM-manager Fred Waij noemde het resultaat "dik verdiend"! Lees verder op pagina 2. Heineken Nederland Supply

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2007 | | pagina 1