brouwerij 's-Hertogenbosch
EXPORTLOODS ONHERKENBAAR VERANDERD
Vollenhoven's Stout
Logistiek Prijs 2006
voor Heineken
terug!
Resultaten
health-check
Theorie en praktijk
in PKE
Succesvol concours
Fanfare-orkest
Koos Woltjens: Amadeiro XXV
Gemengde gevoelens
Swiep in Thailand
nieuwsbrief voor medewerkers van de Bossche vestiging
In het Brouwerij 's-Hertogenbosch Nieuws
werd onlangs al vermeld dat DCS Export
in samenwerking met de technische dienst
en BSS ging starten met het plaatsen van
de 7 crossdockbanen in de exportloods. Op
dit moment is de bouw al ver gevorderd
en is de 'oude' exportloods niet meer te
herkennen.
Begrip
Tijdens de bouw van de crossdockbanen Testen
verliest DCS Export wel een flink aantal In de weken van 10 december en 17
opslagplaatsen voor de geproduceerde december wordt het gehele systeem
pallets. Om dit op te vangen is er tijdelijk getest voor de colonnes 11,17 en 23,
een tent geplaatst voor de exportloods. Dat dit wil zeggen het WMS in combinatie
maakt momenteel het werk lastig, maar met de transportbanen met pallets uit
gelukkig hebben alle DCS medewerkers productie. Op 3 januari worden de laatste
hier begrip voor en denken mee met de combinatietesten uitgevoerd, inclusief
ontwikkelingen. colonnes 16A en 16B.
Vanaf zondagavond 7 januari 2007
WMS zullen alle geproduceerde pallets van
Er zijn vier DCS medewerkers vanaf de colonnes 11,16A, 16B, 17 en 23 via
november vrijgemaakt en die zijn druk de transportbanen worden geladen in
bezig met het testen van het gewijzigde containers en conventionele vrachtauto's
Warehouse Management Systeem. Een voor distributie naar diverse markten in de
opstart is altijd lastig, zeker bij een compleet wereld,
nieuw project als de implementatie van
de crossdockbanen. Het is namelijk voor Nicole van Lipzig,
het eerst dat het Warehouse Management projectleider logistiek DCS Export
Systeem machines aanstuurt, in dit geval de
7 transportbanen.
Midden voor de afnamepunten van de
colonnes zijn 4 van de 7 transportbanen
gebouwd en elektrisch aangesloten. Lege
pallets worden er zo nu en dan al overheen
getransporteerd. In het weekend van 1,2 en
3 december worden de colonnes 11,17 en
23 op de 4 transportbanen aangesloten. Dan
kan de test beginnen met een aantal pallets
vanuit productie. Tussen kerst en oud en
nieuw worden ook de colonnes 16A en 16B
aangesloten. De colonnes 8A en 8B volgen
later.
Jan Kornaat neemt na 46 dienstjaren
afscheid van de Bossche brouwerij. Een
afscheid met gemengde gevoelens.
Koos Woltjens is getransformeerd tot
Amadeiro XXV. Hij volgt Karei Noordzij op als
vorst van Oeteldonk.
Swiep de Bever ging op vakantie in Thailand
en wilde nu ook wel eens die brouwerij zien
waar al die Quality Awards naartoe gingen!
30 november 2006
UITGAVE VAN HEINEKEN
NEDERLAND.
De Logistiek Prijs 2006 van de Vereniging
Logistiek Management (VLM) is
toegekend aan Heineken. Wij ontvingen
de prijs voor het project Starchain, een
ketenverbeteringtraject gericht op
exportbier naar de Verenigde Staten.
De jury stond onder leiding van voorzitter
professor Walter Ploos van Amstel,
hoogleraar logistiek en informatie aan de
Nederlandse Defensie Academie.
Voorbeeld
De jury noemt het project van Heineken "een
voorbeeld voor veel andere ondernemingen".
De extra kosten van voorraad houden worden
meer dan gecompenseerd door een veel
betere belading van de containers. De keten
werd langer en dat druist eigenlijk in tegen
de gangbare logistieke theorie, maar het
leidt tot lagere kosten en een betere service
aan de klanten. Zo hoeven de distributeurs in
VS minder grote voorraden aan te houden.
Voorheen moesten deze bedrijven soms 60
dagen op hun bestelling wachten. Nu krijgen
ze deze binnen 2 dagen geleverd.
Het Starchain project werd begin 2004
afgesloten. Daarna volgden nog een aantal
optimalisaties. "Het project staat nu op de
rails", stelt Fred Holvast, Manager DCS en
vanaf 1 december Manager Demand Supply
Management, die de prijs in ontvangst nam.
Bron: Logistiek, 16/11/06
Heineken
Nederland Supply