Robbie Williams met Heineken hoed <&t*2 i m VACATURES Deadline BHN 22 |T| 'S-HERTOGENBOSCH NIEUWS Manager van je eigen werktijd Gelijk met de match Holland - Argentinië gaf Robbie Williams in de Amsterdamse ArenA zijn eerste concert. Williams had een uitstekend gevoel voor de Hollandse voetbalmanie. Hij speelde dan ook regelmatig de tussenstand door, al was er daar niet veel over te melden. Tijdens het nummer 'Sin Sin Sin' greep hij dan ook maar naar de onvolprezen Heineken Jager hoed om die op zijn hoofd te zetten. A C.1 v 'T~ r •- 1 U Vk- V w 1 Business Analyst Region Africa /Amsterdam Hoofdkantoor Senior Purchasing Sourcing Manager /Bunnik Brand Design Manager/Amsterdam Consumer PR Officer/Amsterdam Hoofdkantoor De deadline voor BHN 22 is donderdag 6 juli 2006. Kopij voor dit nummer kunt u mailen naar: G.Sman@Heineken.nl BHN22 is het laatste nummer voor de vakantie! i SUL, V- I «Hl HM ,HM Wti *»H« %M M if Werktijden behoren -na salaris- tot de belangrijkste arbeidsvoorwaarden voor de medewerkers en voor Heineken. Heineken wil graag dat de medewerkers er zijn als er veel werk is. Andersom willen medewerkers weten waar ze aan toe zijn zodat een goede afstemming tussen werk en privé mogelijk is. Dit vraagt om een goede balans tussen het belang van Heineken en dat van de individuele medewerker. Flexibilisering van de werktijden is veel meer dan een goed werkend rooster. Want: wat is het werkaanbod in 2006 en hoe kunnen wij het werkaanbod zo gelijkmatig mogelijk spreiden over het hele jaar? Het is dus belangrijk om zoveel mogelijk schommelingen in de productie te voorspellen en je bezetting hierop aan te passen. Ook kun je dit doen door naar ziekteverzuim, bottleneck in de productie, vakantiegedrag etc., in voorgaande jaren te kijken. In de opleidingsplanning kun je rekening houden met momenten van lager werkaanbod: opleiden wanneer er ook echt tijd voor is. Complex Als alle informatie verzameld is dan kun je starten met het maken van een goed werkend rooster. Hierbij kijken we niet alleen naar een goede verdeling van het werkaanbod, maar ook naar gezondheid zoals een goede balans tussen vroeg-laat-nacht. Werkdruk: de verdeling werk vrije tijd, en veiligheid door er bijvoorbeeld voor te zorgen dat mensen zo min mogelijk alleen werken. Steeds vaker zien we dat het geplande werk niet af komt. Een goede afstemming van het werk en de overdracht naar de volgende ploeg worden steeds belangrijker. Het regelen van flexibele werktijd - rekening houdend met ieders wensen- is supercomplex. Jarenlang was de CAO de aangewezen plaats om duidelijkheid te geven aan medewerkers en organisatie om precies te weten waar je recht op hebt. Flexibilisering van werktijden vraagt echter steeds meer om direct overleg tussen de medewerkers en hun leidinggevende. Hiermee wordt de medewerker steeds meer de manager van zijn eigen werktijd. We zullen daarom nog voldoende horen over dit onderwerp. UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2006 | | pagina 2