AACTS^ IV J brouwerij 's-Hertogenbosch I TV A PROEF SPOORLIJN GESLAAGD! Heineken adverteerder van het jaar! BHV'ers op oefening We gaan weer vissen! VJ*-" i 1» 1 - Wfati -• I I IV Af nieuwsbrief voor medewerkers van de Bossche vestiging One of the finest ingredients Europese Unie subsidieert opleidingen Amstei's jongste telg Geachte lezers.. Extra prijzen winnen! Een van de redenen om op de Rietvelden de Bossche Brouwerij te bouwen, was de beschikbaarheid van 'spoor'. Hoewel we van spoorvervoer weinig meer merkten, is de rails op het terrein altijd in tact gebleven. Een van de laatste keren dat het gebruikt is, was tijdens de introductie van de groene Heineken krat. Maar als het aan de overheid en Heineken ligt, beleven we een revival van spoorvervoer. Vrijdagmiddag 12 mei had zich rond halféén een heel gezelschap ter hoogte van de fustencolonne verzameld om de aankomst van de eerste echte trein in jaren, 'live' mee te maken. Met maar enkele minuten vertraging leverde een locomotief van spoorvervoerder ACTS met succes een viertal wagons aan met in totaal 112 pallets nieuwe flessen. Die flessen kwamen van glasleverancier Saint Gobain Oberland in Essen (Duitsland) naar de Bossche Brouwerij. Net als de Bossche Brouwerij heeft Saint Gobain ook een spoorwegaansluiting zodat vrachtwagens niet nodig zijn bij de belading van de trein. Succes! Door de maatregelen die genomen zijn bij het beladen van de wagons was er geen glasbreuk zichtbaar en verliep de proef succesvol. Er worden nu dan ook met ProRail, de beheerder van het spoor, de gemeente en Heineken gezamenlijke acties uitgezet met als doel zo snel mogelijk alle glasleveringen uit Essen per spoor te laten gebeuren. Een van de acties is in ieder geval om op korte termijn 'de stamlijn' technisch weer in goede staat te krijgen. Als alles volgens plan verloopt gaat er wekelijks een trein met zo'n 1.000 glaspallets naar Heineken 's-Hertogenbosch rijden. En dat helpt mee de wegen te ontlasten! Baukejan Wiersma PSM Logistics Heineken is op 9 mei 2006 tijdens de AMMA-Awards in de Beurs van Berlage verkozen tot adverteerder van het jaar! Daarmee versloeg Heineken mede genomineerden Unilever en KPN. Heineken won de AMMA vanwege het uitblinken in creativiteit, de manier waarop Heineken de consument betrekt bij de communicatie. Hierbij maakt Heineken gebruik van alle media-mogelijkheden en houdt altijd focus op effectiviteit en efficiëntie. Door middel van een enquête die marktbreed wordt uitgezet onder mediabureaus, exploitanten en adverteerders ontstaat een longlist. Vervolgens wordt het mediabureau van betreffende adverteerder gevraagd schriftelijk een aantal vragen te beantwoorden waarover zij vervolgens door een vakjournalist worden geïnterviewd. De winnaar wordt bepaald door de enquête, het inzendformulier, de verslaglegging door vakjournalist en de eigen visie van de vakjury. Heineken wm Bat 11 wp route H UITGAVE VAN HEINEKEN Amstel komt met een nieuw bier dat interes sant is voor wie op de pondjes let. Vooralsnog echter alleen in Australië. Vanaf dit nummer verschijnt het lijfblad van de Heineken Fanfare als onderdeel van BHN. Lees er alles over op pagina 3. Fanatieke collega's kunnen extra prijzen winnen door aan hun gezondheid te werken. Ga sporten bij Fitland en win! Speciale schotten in de wagons voorkomen dat de pallets kunnen schuiven. Nederland Supply

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2006 | | pagina 1