UITGEBREIDE MEET GREET MET LEO BEENHAKKER Uit de Overlegvergadering Commissie Verpakken Nieuwe Amstel-commercial in première |T| 'S-HERTOGENBOSCH NIEUWS De Overlegvergadering werd gehouden op 20 februari jl. Hier volgen de laatste resultaten uit het onderzoek van OR stagiaire Linsey Vlemmix. Linsey hield een onderzoek naar de communicatie vanuit de OR naar u toe. Liefst 227 collega's werkten mee aan dit onderzoek. In BHN 15 vond u de resultaten over uw informatiebehoefte en de door u gewenste communicatie middelen. Nu uw mening over de (oude) OR zelf. Zoals uit de bovenste tabel valt af te lezen zijn slechts 9 personen vanuit de achterban van mening dat de huidige communicatie goed is. De meerderheid van maar liefst 106 personen heeft de communicatie als matig beoordeeld. De uitslagen zijn, zoals u hier ziet, niet wenselijk te noemen. De OR gaat dan ook zijn best doen deze communicatie naar de achterban te verbeteren. Wat vindt u van de huidige OR-communicatie naar u als medewerker? De resultaten die in de onderste tabel staan weergegeven laten duidelijk zien dat de meerderheid opnieuw voor matig kiest. De vraag "is de achterban tevreden over de huidige communicatie van de OR?" moet dus beantwoord worden met "nee". Zoals u ziet valt er nog het een en ander aan de communicatie te verbeteren. De OR streeft ernaar de communicatie met u optimaliseren door beter in te spelen op uw communicatie informatie behoefte. De eerste stap hierin is het uitbrengen van een OR Informatieblad. Hierin legt de OR uit wat de rechten en plichten zijn en hoe de werkwijze is. Aansluitend brengt de OR maandelijks een nieuwsbrief uit. In kunt u dit informatieblad van de OR thuis in de bus verwachten. Na het lezen hiervan van bent u beter op de hoogte van de taken, plichten en werkwijze van de OR. Lezen dus!! Ploeg 1 Ploeg 2 Ploeg 3 Totaal Slecht 16 3 16 35 Matig 56 30 20 106 Neutraal 21 7 5 33 Redelijk 20 11 11 42 Goed 8 1 0 9 Totaal 121 52 52 225 Ploeg 1 Ploeg 2 Ploeg 3 Totaal Slecht 7 3 6 16 Matig 54 21 25 100 Neutraal 31 16 11 58 Redelijk 19 10 10 39 Goed 8 2 0 10 Totaal 119 52 52 223 Samenstelling Commissie Verpakken Na installatie van de nieuwe ondernemingsraad verandert ook de samenstelling van de Commissie Verpakken. Maandrapportage Het volume van januari was boven budget Rayons export en bus/vat gaan vollopen. Het volume voor binnenland is nog onzeker VGWM Er komt meer aandacht voor repeterende handelingen Ziekteverzuim over 2005 was 4.3% De commissieleden gaan een presentatie bijwonen over de Safety, Health, Environment (SHE)pilot. De start van het gezond leven project was ongelukkig omdat die samenviel met de prijsverhogingen in het bedrijfsrestaurant. Adviesaanvragen Er loopt een adviesaanvraag om de pilot 'Idee tot verbetering proces' uit te breiden met colonne 14, zodat het hele rayon bus/ vat met deze pilot meedoet. Flexibiliteit Er wordt steeds vaker rayonoverschrijdend gekeken naar inzetbaarheid van mensen. Dit om op drukke rayons de druk op ATV en vakantieopname te verminderen. Leo Beenhakker, bondscoach van WK Voetbal-deelnemer Trinidad en Tobago, speelt de hoofdrol in de nieuwe Amstel SuperPingels-commercial die 11 april in première ging. Deelnemers aan het SuperPingels- spaarprogramma kunnen via Voetbal.nl meedingen naar een 'meet greet' met de voetbalcoach in de Cariben. Beenhakker staat bekend om het feit dat hij nooit om woorden verlegen zit. In de commercial wordt dat gegeven gebruikt op de van Amstel bekende humorvolle manier. Normaal gesproken duurt een ontmoeting tussen fans en een V.I.P. hooguit een paar minuten. Leo Beenhakker trekt er in de commercial Uren voor uit. Bent u tevreden over de huidige communicatie van de OR? UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2006 | | pagina 4