50.000 David Tapinstallaties verkocht! Deadline BHN13 Een gezonde geest in een gezond lichaam v Het innovatieve Heineken Tapbier systeem David bereikte met de verkoop van de 50.000ste installatie een nieuwe mijlpaal. Networkplanner /Zoeterwoude Sourcing Manager/Zoeterwoude Manager Returnable Packaging /Zoeterwoude Landelijk Projectleider Evenementen /Hoofddorp Coordinator Merchandise Materials Out of Home (0,5 fte) /Bunnik Verkooptelefonist(e) /Etten-Leur De deadline voor BHN10 is donderdag 17 februari 2006. Kopij voor dit nummer kunt u mailen naar: G.Sman@Heineken. nl Het gaat goed met de innovatieve tapbier systemen van Heineken. Het succes van de BeerTender en hetTapVat kent bijna iedereen binnen Heineken. Minder bekend is misschien 'David' dat als eerste werd ontwikkeld. Onlangs bereikte David een nieuwe mijlpaal: de verkoop van de 50.000-ste installatie! David wordt tot dusver in 63 internationale markten verkocht. Het merk Heineken is in 46 van die markten verkrijgbaar voor het systeem. In het totaal maken nu 25 van onze merken gebruik van de David. Dit speciaal voor horeca ondernemingen met een bieromzet van 10 tot 50 hectoliter per jaar ontwikkelde systeem heeft enkele kenmerken die we ook vinden bij het TapVat en de BeerTender zoals de lange houdbaarheid van een aangeslagen vat. Dit is ideaal voor restaurants met weinig bieromzet maar die wel een getapt kwaliteitsbier aan hun klanten willen serveren. Sinds de introductie in 2002 stroomde er 690.000 hectoliter door de David kranen. In 2005 werd hiervan 300.000 hectoliter afgezet. Dit is vergeleken met 2004 een toename van 40 procent! We leven in een stresscultuur en lijden steeds meer aan stressklachten. Snelle en ingrijpende veranderingen door reorganisaties, baan onzekerheid en de informatievloed vergen aanpassing en energie. Bovendien is lichamelijke arbeid 'hoofd'-arbeid geworden en nemen verantwoordelijkheid en eisen alsmaar toe. We leven vanuit ons hoofd en er wordt vergeten dat we een lichaam, gevoel en intuïtie hebben. [plat] We zijn een 'kip zonder kop' aan het worden. Draaglast en draagkracht raken uit balans en ons draagvlak wankelt. Reden temeer om het oude Romeinse adagium 'mens sana in corpore sano' maar weer eens van stal te halen. Oftewel: 'een gezonde geest in een gezond lichaam'. Wanneer we een drukke dag achter de rug hebben, hebben we de neiging om thuis op de bank te ploffen. Het is wel mooi geweest...! De geest heeft wel de tijd om af te reageren, maar het lichaam doet niks. Soms ook ratelt de geest door in de negatieve gedachten die we daarvoor hebben opgebouwd. Vaak is dat het begin van een neerwaartse spiraal. We kunnen nergens meer de fut voor opbrengen, hebben nergens meer zin in, en dus ondernemen we ook maar niks. En zo raken we 'van de drup in een tropische regen', en wordt het van kwaad tot erger. Een alles oplossende regel is niet te geven. Maar wel is het zo, dat een gezond lichaam veel meer kan verzetten. Daarom begint er steeds meer aandacht te ontstaan voor een goed onderhoud van je lijf, om daarmee allerlei andere zaken als emoties, negatief gedrag en stress, en ook de daaraan gekoppelde klachten beter de baas te kunnen. Maatschappelijke veranderingen door onze stresscultuur zijn moeilijk aan te pakken.. Wel kunnen we onszelf wapenen om daar beter tegen te kunnen. Een goede lichamelijke conditie is een van die wapens. Trainingscentra schieten als paddenstoelen uit de grond. Maak gebruik van die mogelijkheden. Doe je niet mee aan het vervolgprogram van de 'health check' of aan de actie 'Eet Gezond, Beweeg Meer", onderneem dan zelf iets om je lijf op orde te houden. Wiet Holla, bedrijfsarts UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2006 | | pagina 2