NIEUWE PRIJZEN BEDRIJFSRESTAURANTS NIEUWS OVER HOLLAND HEINEKEN HOUSE a Nog even en dan opent het Holland Heineken House in Turijn haar deuren voor duizenden sportfans, de olympische sporters, hun familieleden, sponsoren en de pers. 'S-HERTOGENBOSCH NIEUWS f^l Met ingang van 1 februari 2006 geldt in alle bedrijfsrestaurants van Heineken in Nederland dezelfde verkoopprijs voor hetzelfde product. Voor sommige vestigingen heeft dat een prijsverhoging tot gevolg, voor andere een prijsverlaging. Daarnaast brengen we de prijs van de warme maaltijd in lijn met de regels van de Belastingdienst. Heineken draagt als werkgever voor een belangrijk deel bij in de kosten van maaltijden. Uit onderzoek naar ons prijsbeleid in de verschillende bedrijfsrestaurants van Heineken in Nederland, blijkt dat Heineken: verschillende verkoopprijzen hanteert voor hetzelfde product; sommige producten onder de inkoopprijs verkoopt; niet altijd voldoet aan de regels van de Belastingdienst; na 2001 de verkoopprijzen niet meer heeft aangepast, terwijl de inkoopprijzen wel zijn gestegen. Aanpassing prijs en assortiment Als resultaat van dit onderzoek hebben we besloten om met ingang van 1 februari 2006 landelijk één prijsbeleid te hanteren voor alle locaties. Dit betekent dat dan overal dezelfde prijs voor hetzelfde product wordt betaald. Daarnaast hebben we de assortimenten herzien. Met het oog op een gezonde leefstijl hebben we fruit en salade toegevoegd aan het basisassortiment. De luxe vlees- en kaassoorten zijn uit het basisassortiment gehaald en toegevoegd aan het overige assortiment. 'Gemiddelde' lunch Bovenstaande betekent dat de prijs van een 'gemiddelde' lunch met ingang van 1 februari €2,18 bedraagt. Onder een 'gemiddelde' lunch verstaan we een kop soep, een beker halfvolle melk, twee boterhammen, een plak kaas (jong belegen), vleeswaren (boterhamworst), een frikadel en één stuk fruit. Op dit moment varieert die prijs per vestiging tussen de 1,45 en 2,37. Voor producten waarvan de prijs fors stijgt (meer dan 25%) voeren we de prijsverhoging per locatie in twee stappen door: per 1 februari 2006 en per 1 januari 2007. Prijsdalingen gelden direct per 1 februari 2006. Warme maaltijd De Belastingdienst hanteert 'minimumbedragen' (normbedragen) voor maaltijden. Al onze maaltijden voldoen aan deze richtlijn, behalve de warme maaltijd. De prijs daarvan ligt onder het normbedrag. Om aan te sluiten op de regels hebben we de prijzen van de warme maaltijd vastgesteld op €3,85. Dit is het minimumbedrag dat de Belastingdienst voor een warme maaltijd hanteert. HNBS Facility Services Jk w De virtuele News Room van het Holland Heineken House is al live gegaan. Op www. heineken.nl komt u via de button Pers (linksonder) in de News Room. Hier vindt u persberichten, fact sheets, beeldmateriaal en informatie over het perscentrum in Turijn. De News Room zal vanaf nu geregeld worden voorzien van nieuwe persberichten - over bijvoorbeeld artiesten -, fact sheets en beeldmateriaal. Vanaf 6 februari wordt de site dagelijks gevuld met nieuws en beeld van voor en achter de schermen. Eind januari vertrekken zo'n 50 vrachtwagens met tenten, meubilair, decors, verwarming, verlichting, eten, drinken, keukens enz. richting Italië. Op het sportcomplex van de Universiteit van Turijn wordt de Nederlandse thuishaven in minder dan 10 dagen opgebouwd. Het Holland Heineken House wordt mooier dan ooit. Voor het eerst is gekozen voor een centraal thema: vuur en ijs. Dit thema is straks terug te vinden in de inrichting, de aankleding, het entertainment en het drukwerk. Er zijn ook geheel nieuwe elementen toegevoegd aan het Holland Heineken House. Zo is er een ijsbaan met schaatsenverhuur en koek-en-zopietenten. ^0 UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2006 | | pagina 3