Amstel heeft sterke PERSONEELSORGAAN VAN DE AMSTEL BROUWERIJ N.V. AMSTEL 5 vestigingen 8 sporten 400 deelnemers Astrid II beker inzet eerste concern sportdag 'Dit is de man, dit is z'n kans •V' HET SPONGAT NUMMER 117 - 11 SEPTEMBER 1969 Chef d'équipe H. A. Hesse Nog enkele dagen scheiden ons van de grote krachtmeting in Den Bosch tussen de ploegen van Heineken (3 vestigingen), Vrumona en Amstel (Amsterdam en Hel mond samen). Vierhonderd sportlieden zulllen dan op het Sportpark De Vliert of in de onmiddellijke nabijheid strijd leveren om de felbegeerde Astrid II- beker. Daarnaast zullen ook prijzen be schikbaar zijn voor alle winnende teams in elke tak van sport. Vele honderden supporters zullen overal langs de lijn staan om hun favoriete spelers aan te moedigen. Terwijl na afloop van de groots opgezette sportdag alles wat Hei neken, Amstel en Vrumona is bijeen zal zijn in de Brabanthallen, waar de dag op genoeglijke wijze zal worden afgesloten. De organisatie van dit hele spektakel - want zo mogen we het toch gerust noemen - ligt in handen van onze vrien den van Heineken Den Bosch. Coördi nator daar is de heer H. M. Sikking, ter wijl de heer G. Struiksma specifiek voor Amstel de zaken heeft gebundeld. Chef d'équipe voor de tachtig man tellende Amstelpiosg is de heer H. A. Hesse, die we om een paar indrukken vooraf heb ben gevraagd. Zijn overtuiging is, dat de zaak heel goed georganiseerd is. "De vijf man tellende werkgroep is er de laatste weken praktisch dagelijks voor in de weer. Ze hebben er heel wat werk aan, vooral nu er vijf équipes aan mee doen. Alles is groots opgezet en men wil niets aan het toeval overlaten', aldus de heer Hesse. 'Op de werkbespreking op 30 augustus in Den Bosch heb ik gemerkt dat de sfeer onderling zeer goed is. En ik ver wacht dat het op 20 september net zo zal zijn. We zullen vanzelfsprekend de Amstel-kleuren sterk verdedigen. Maar ik hoop ook, dat het chauvinisme de perken niet te buiten zal gaan. Van groot belang is éénieders sportiviteit'. 'Na tal van sportontmoetingen in eigen kring, is dit de eerste maal dat we als concern bijeen zijn', zo vervolgt Amstel's chef d'équipe zijn verhaal, 'en ik geloof stellig, dat we de naam van Amstel op sportief gebied zeker hoog zullen houden. Ik verwacht dan ook dat we beslist met een paar prijzen naar huis zullen gaan. De visclub sla ik - vooral ook na de ver richtingen van de jongste wedstrijd - zeer hoog aan. Onze voetballers hebben bijzonder gunstig geloot, wat ook weer een voordeel kan zijn. Van de overige sporten ken ik de krachtsverhoudingen niet zo goed. Maar onze tafeltennissers kunnen ook goed voor de dag komen, terwijl ons bridgeteam op zichzelf bij zonder sterk genoemd mag worden'. Als chef d'équipe gelooft de heer Hesse, dat iedereen zonder uitzondering met goede voornemens naar Den Bosch moet gaan. Belangrijker dan het winnen van prijzen is naar zijn mening de sportivi teit, terwijl ook het gedrag van de deel nemers én de supporters van het grootste belang is. 'We moeten ons als Amstel waardig presenteren', aldus de heer Hesse. Onze chef d'équipe gelooft niet in een bundeling van alle Heinekenkrachten om zich gezamenlijk te weer te stellen tegen Amstel. Hij heeft sterk de indruk dat elke Heineken-vestiging voor zichzelf vecht, en erop uit zal zijn de felbegeerde Astrid Il-beker voor één jaar in de prijzenkast te krijgen. Woensdag 17 sep tember om vijf uur 's-middags zullen alle deelnemers en de ploegleiders in het les lokaal van de heer Struiksma (die overi gens zelf op de sportdag met vakantie is) bijeenkomen voor een zogeheten 'war- ming-up'. Daarna zien zij elkaar weer terug op zaterdag 20 september, wanneer om kwart voor acht precies vanaf de (Vervolg op pag. 3) Onder het motto 'Dit is de man, dit is z'n kans' heeft onze brouwerij de uitzen ding van de meervoudige Nederlandse judokampioen Karei Gietelink naar de wereldkampioenschappen judo in Mexico mogelijk gemaakt. Toen overal in het land acties werden gehouden om gelden te verzamelen voor uitzending van een compleet team judoka's, heeft Amstel zich spontaan garant gesteld. De overgelukkige Karei Gietelink uit Amstelveen hoorde dinsdag 26 augustus in onze Gijsbreghtkelder dat zijn reis naar Mexico rond was. In het bijzijn van zijn sportleraar, de heer C. Buenting, werd hem op symbolische wijze het geld voor de uitzending aangeboden door het hoofd van onze afdeling Reklame Sales Promotion, de heer A. F. G. Avis. Begin oktober vertrekken de judoka's naar Mexico.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1969 | | pagina 1