RÉI j lm Grandioze presentatie in Helmond en Amsterdam Nieuw Wapen Magnifiek middel om onze omzet te stimuleren O.R. Helmond vergaderde I J. BEEKMAN (vervolg van pag. 1) nica, welke laatste de bezoekers aan onze kantine in Amsterdam eind vorige week hebben kunnen beluisteren. Tijdens de presentatie in 'De Beurs' in Helmond, waar de aktie door alle aanwezigen met laaiend enthousiasme werd ontvangen, werd ook de topper van 'Rage no. 1', de nieuwe Honda N 600, getoond. Onze directeur de heer P. Kranenberg nam met plezier plaats achter het stuur en toonde zich na een korte 'verkenning' zeer enthousiast over deze nieuwe auto sensatie uit Japan. Drs. B. Sarphati, onze Hoofd verkoop leider Thuisverbruik, zei bij de intro- duktie in Helmond, dat het voor Amstel haast een gewoonte begint te worden om elk voorjaar met een nieuw geluid te komen. Hij herinnerde eraan hoe in het voorjaar van 1966 de Fliptopper op de 30-cl.-fles werd geïntroduceerd, wat een ongekend sukses werd. Voorjaar 1967 was er ons nieuwe reclame-thema 'Dit is de man. Dit is z'n bier'. Zelden of nooit heeft een nieuwe reclamecam pagne zo snel een zo grote bekendheid gekregen', aldus de heer Sarphati. Hetzelfde team dat aan de reclamecam pagne heeft gewerkt - te weten onze heren Avis, Kee en Sarphati en de heren Frenkel Frank en Silman van het reclamebureau Franzen, Hey Velt- man - is nog in datzelfde voorjaar be gonnen een nieuw wapen te smeden. Er is gezocht naar een mogelijkheid om aan ons bier een extra-waarde te geven. ■LI til BSm i De heer WF. de Jong van Opleiding en Training geeft (met lichtjesbril) toelich ting bij de kleurendia's van de aktie- artikelen. Rechts de heer G. Frenkel Frank. De oplossing werd gevonden in onze formidabele flessesluiting: de Fliptopper. En met dit gegeven heeft men in drie kwart jaar een immens aktieplan opge zet. In zijn toelichting op de uitwerking van deze nieuwe aktie, zei de heer G. Fren- De heer P. Kranenberg in de Honda N. 600 voor de ingang van 'De Beurs' in Helmond. kei Frank, dat de Fliptopper was ge kozen omdat deze naast de kwaliteit van het bier het grootste pluspunt van Amstel is. Hij zei er stellig in te geloven, dat met de start van deze gigantische Amstel-aktie een geweldige rage ont ketend zal worden. De gehele aanpak noemde hij speels en feestelijk, en een formidabel wapen voor een machtig Amstel-jaar. Vervolgens speldde de heer Frenkel Frank de heer Kranenberg als eerste een grote 'badge', waarop het rageteken stond afgebeeld, op de rever, zijnde een attentie van het bureau aan de Amstel Brouwerij. De heer Kranenberg wees er in zijn slot woord op, dat de Amstel Brouwerij de laatste jaren bijzonder veel nieuwe wegen is ingeslagen. Eén zeer belang rijke weg, is die van de reclame. Het verheugde hem te kunnen zeggen, dat de voltallige Raad van Bestuur als één man achter dit gebeuren staat. Hij noemde de aktie een magnefiek middel om onze omzet op bijzondere wijze te stimuleren. Hij wees er in die zin nog op, dat de aktie hoewel deze ogen schijnlijk helemaal het karakter van een thuisverbruikaktie lijkt te hebben - ook zeer veel aanknopingspunten voor de medewerkers in de horecasektor heeft. Hij vertrouwde er ten volste op, dat de gehele Amstelgemeenschap zich zou in zetten om op welke wijze dan ook deze aktie tot een groot sukses te maken. Uit het applaus, dat hierna uit de met ongeveer 150 Amstelmedewerkers ge vulde zaal kwam, mag men afleiden, dat iedereen zonder uitzondering voor 'Rage no. 1, FLIPTOPPEN MET AM STEL' zijn uiterste inspanning zou wil len geven. Donderdag 21 maart vergaderde de Ondernemingsraad Helmond onder voorzitterschap van ir. R. van Marwijk Kooy. De agenda bestond uit de vol gende punten: 1. Opening 2. Notulen van de vergadering van 16 januari 1968 3. Mededelingen van de directie 4. Rondvraag 5. Sluiting. Nadat de notulen van de vergadering van 16 januari 1968 zonder op- of aan merkingen waren goedgekeurd, werden door de voorzitter enige mededelingen herhaald, die reeds in de Ondernemings raadvergadering in Amsterdam waren gedaan en in het Spongat zijn gepubli ceerd. Onder voorbehoud van goedkeuring door de officiële instanties, deelde de heer Van Marwijk Kooy in het kort de bereikte resultaten van de C.A.O. onder handelingen mede. Overeenstemming is bereikt om de lonen met ingang van 1 januari 1968 met 434% te verhogen. Van het tarief en de waarderingstoeslag zal 4,6% in de lonen worden verwerkt, waardoor met de per 1 januari 1966 ingebouwde 10% thans totaal 15% van de oververdiensten in het loon is opgenomen. Per 1 september a.s. zal de werktijd met 34 uur per dag worden verminderd. De werktijd per week zal dan dus 4334 uur bedragen. Om te voorkomen, dat de werknemers vallende onder de C.A.O. op deze datum als gevolg van de arbeidstijdver korting een inkomenderving ondergaan, (zie verder pag. 5) 3 S B D E O «C5 16 apnil 40 /aan in dienst Dinsdag 16 april zal de heer J. Beek man, die sinds januari 1968 Sales Pro motor op de afdeling Reclame van onze brouwerij is, de dag herdenken waarop hij 40 jaar geleden in dienst kwam. In de Gijsbreghtkelder van de brouwerij in Amsterdam zal de jubilaris 's-middags om half vijf worden gehuldigd. Tijdens de receptie, welke hierna gegeven wordt, zullen ongetwijfeld velen de heer Beek man komen feliciteren. 2

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1968 | | pagina 2