Nieuwe reclamecampagne getuigt van grote durf AMSTEL DURFT ZO DRINKT MEN AMSTEL BROUWT VAN MAN TOT M/M ^amstelN sen in hel land, gevelborden en raam- kitters, reclameplaten en mobiles, show- cards, prijzenstroken, plakzegels en sui kerzakjes, alles en alles zal erop gericht zijn het nieuwe idee uit te dragen. Aparte vermelding verdienen voorts de bierviltjes, die een rechthoekige vorm krijgen, zodat eveneens hier het vignet sprekend naar voren komt. DIT IS DE MAN t DIT IS Z'N BIER WOORD VAN DANK Tijdens de bijeenkomst in de kantine toonde de heer Kranenberg zijn grote dankbaarheid jegens de medewerkers van het bureau PRAD en noemde heel in het bijzonder drie heren van onze brouwerij, die gedurende tal van maan den veel werk hebben verricht om deze campagne voor te bereiden, te weten de heren Avis, Kee en drs. Sarphati. INTRODUCTIEBOEKJE Bijzonder plezierig vond hij het dat de campagne bij het gehele personeel, waar ook ter wereld, kon worden aangekon digd door middel van een klein boekje, waarin de vier directeuren onder het motto: „Bier brouw je met z'n allen" alle medewerkers bij de nieuwe cam pagne willen betrekken. „Dit boekje," aldus de heer Kranenberg, „zult u van nu af aan bij u moeten dragen. Bewaar het goed. Het is een boekje, waar u vol trots mee op stap kunt gaan." De heer J. Siep tenslotte, zorgde aan het einde van deze bijeenkomst voor een warming-up, waarbij hij alle aanwezigen nog eens extra enthousiast maakte. „Niemand kan tegen deze campagne op," zo zei de heer Siep, en hij sprak daarbij de hoop uit, dat evenals de flesjes ongedurig dansen in de bottel- kolonne, de velen die het bier verkopen ongeduldig de brouwerij zouden verla ten om het Amstelpils aan de man te brengen. De bijeenkomst werd afgesloten met het maken van een groepsfoto, welke wij in dit nummer van Het Spongat afdrukken, ter herinnering aan deze zeer geslaagde middag. Donderdag 9 februari was een bijzon dere dag in de geschiedenis van de Am- stel Brouwerij. Immers die dag werd bij het gehele personeel de nieuwe reclame campagne geïntroduceerd. „Een cam pagne, die," zoals de heer P. Kranenberg tijdens de presentatie in de nieuwe kan tine het uitdrukte, „een omwenteling betekent in de uitingen van Amstel naar buiten." De heer Kranenberg vond het verheugend dat iedereen, ongeacht posi tie, bij dit moment hetzij aanwezig, het zij vertegenwoordigd was. Die vertegen woordiging bestond onder meer uit de leden van de Ondernemingsraad en af vaardigingen van verschillende afdelin gen uit het bedrijf, die direct of zijdelings met de campagne te maken hebben. Van de ruim 150 aanwezigen vormden de vertegenwoordigers en in specteurs het grootste deel. Speciale gasten waren de heer H. E. Janssen, directeur van het Reclamebureau PRAD, welk bureau de campagne heeft ontwik keld, en de heer G. Frenkel Frank, die de campagne heeft ontworpen. NIEUW THEMA In zijn introductie zei de heer A. F. G. Avis (Hoofd Afdeling Reclame) dat het uitgangspunt bij het vormgeven aan deze campagne, de grote mate van ver vlakking was, welke met name de reclame voor consumptie-artikelen in het algemeen de laatste jaren onderging, en waarop de reclame der brouwerijen HHHflflflHflflflMHHHHMHHfllflMNflMHHHI geen uitzondering maakte. Dat de Am- stel Brouwerij hiermee wil afrekenen, blijkt uit de nieuwe campagne, die zich speciaal richt op de man, die een dag lang hard gewerkt heeft en daarna recht heeft op zijn Amstel-biertje. Deze man wordt in het nieuwe beeld merk onverbrekelijk gekoppeld aan Amstel Pils. Dit nieuwe beeldmerk, waarvan u hierbij een afbeelding vindt, is nu al terug te vinden op zo'n veertig presentaties. Honderdduizenden reclame artikelen zijn beschikbaar en zullen op de plaatsen waar ons bier verkocht wordt, het thema van deze nieuwe actie dragen. In dit thema staan een aantal slogans centraal. In praktisch alle uitingen zult u, boven het silhouet van een dynami sche, vooruitstrevende man en het be kende Amstel-embleem, de zinnen: „Dit is de man. Dit is z'n bier" terugvinden. Voorts de leuze: „Vanavond om 6 uur", waarvan we verwachten, dat dit een begrip zal worden, evenals de zin: Am- stelbier is barstensvol gebrouwen met wat zij vindt dat hij verdient." Met ongekend geweld zal dit nieuwe thema, dat exclusief en onverbrekelijk met Amstel verbonden is, door het land gaan. Uitgebreide advertenties in de pers, affiches op alle officiële plakplaat- V.l.n.r. de heren T. J. H. Kee, A. F. G. Avis en Drs. B. Sarphati, die zulk een grote bijdrage leverden aan de nieuwe campagne.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1967 | | pagina 2