Als je maar verkoopt Je kunt natuurlijk zeggen: het kan mij niet schelen wat ze met ons bier doen al besproeien ze er de landerijen mee als wij maar verkopen. Dat is een standpunt. Zakelijk. Buiten kijf. Maar u zult ook wel tot degenen behoren die het jammer vinden als ons produkt niet met zorg en niet op de goede wijze wordt behandeld. Juist in onze kringen is de term ontstaanhet bier wordt vermoord. Dat doet ons pijn ook al zouden we nog zoveel bier verkopen. Een staaltje bier vermoorden willen wij u niet onthouden. In Illinois heeft de directeur van een club zich suf geprakkizeerd hoe hij zijn bier- omzet kon stimuleren. Op zekere dag wist hij hethij kocht een paar glazen lampet kannen, liet zijn bierpomp moderniseren en u begrijpt nu wel wat er ging gebeuren. Hij verkocht zijn klanten een kan vol bier voor een dollar. Glazen kregen ze erbij zoveel als ze wilden, want hoe meer drin kers hoe sneller de kan leeg is. De tapper laat dus de kan vol bier lopen en de klanten schenken hem zelf leeg, net als een kalkoentje wijn. Het loopt goed, lezen wij in het artikel dat wij over dit onderwerp aantroffen in een Amerikaans vakblad. Het bier loopt ook goed. Want zo is bier zelfs als het vermoord wordt loopt het nog goed. EEN VRIENDELIJK EN EEN BEKEND GEZICHT Op de Resta tentoonstelling in Malmö werd bovenstaande foto gemaakt van mevrouw Zatterström, de secretaresse van de heer Sven Clase, de importeur van Amstel bier aldaar. De flessen onder het vriendelijke gezicht zijn een hekend gezicht. 10

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1963 | | pagina 12