Amstel- bier om op te bouwen zo heerlijk, zo eerlijk, zo zorgzaam gebrouwen nis met de verkoop hebben, iets te vertel len over hetgeen gaat gebeuren. Dit jaar zal de Amstel Brouwerij op in dringende wijze haar bier en haar merk onder de aandacht brengen van alle lagen van het Nederlandse volk uitsluitend door het week in week uit publiceren van royale en pakkende advertenties in alle na tionale dag- en nieuwsbladen. Dus nu geen premies, buitenreclame of iets dergelijks. Uitsluitend advertenties, met slechts een ondersteunende showcard. Hoe gaan die advertenties er uit zien? Dat kunt u op deze drie pagina's zien. De bedoeling van deze advertenties is om een maximum aan identificatie op te bou wen. Dit wil zeggen: het publiek moet ons merk zien en steeds beter leren kennen en het moet bij het zien van dat merk onmid dellijk aan ons bier denken. De grote vondst bij deze advertentiecam pagne is dat het merkbeeld dienstbaar wordt gemaakt aan de campagne en de campagne dienstbaar wordt gemaakt aan het merkbeeld en wel in een visuele vorm geving. Niet praten over het merk; het merk doet het zelf. De afgebeelde advertenties tonen ons merk beeld, de beroemde Amstel-cirkel met de horizontale middellijn. Boven die lijn enke le woorden, daaronder een afgebeelde si tuatie van grote menselijkheid, altijd in het \lak van wat bier doet of kan doen. Bier, de bijdrage tot gezelligheid, bier om bij uit te rusten of uit te blazen, bier om bij te praten en te luisteren. Er is bijna geen tekst over Amstel, de situatietekening im pliceert dat Amstel bier goed is.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1963 | | pagina 10