ÖSBÖfc28SÈI6iSi8fi6È59i FORSE RECLAMECAMPAGNE IN VOLLE GANG De grote zomercampagne van de Amstel Brouwerij is begonnen. U hebt het in de kranten kunnen lezen: Amstel Pils '62 met de smaak van vandaag voor de mensen van vandaag. Al onze auto's dragen op de portieren dezelfde woorden: Amstel Pils '62 en onze verkopers werken overal met die zo simpele woorden. WAT WIL DIT NU ZEGGEN? j s ons bier plotseling anders geworden of is Amstel Pils '62 een bijzonderl soort bier zoals Gold? NeeWat het dan wèl is zullen wij u ver tellen. We leven in een dynamische tijd, waarin veel verandert en snel. Zo bijvoorbeeld de smaak van het publiek; er is een ver schuiving naar pils, overal ter wereld, ook in Nederland. Maar ook de smaak van pils is veran derd. Het Nederlandse publiek vraagt nu een ander soort pils dan tien jaar ge leden. Bovendien komen er nieuwe groe pen bierdrinkers. Er wordt thuis meer bier gedronken bij de televisie, bij het eten. Jonge huisvrouwen zijn belangrijke klanten geworden, zij halen het bier in de winkel. Cijfers spreken een duidelijke taal: in 1949 dronk men in Nederland tien liter per hoofd, waarvan tien procent thuis. In 1961 was de consumptie gestegen tot 27 liter, waarvan ruim dertig procent thuis! Hoe kwam dat bier thuis? 25% werd gekocht bij caféhouder en slijter, 20 in zelfbedieningswinkels en super- markts, de resterende 55 bij kruidenier en groentehandelaar. De Amstel Brouwerij heeft deze ontwik- Ikeling tijdig ingezien, hierbij geleid door wetenschappelijk onderzoek. De smaak van ons pils is meegeëvolueerd met de smaakverandering. Dat is al enige tijd aan de gang, maar we kunnen nu zeggen dat ons pils zich heeft ontwikkeld tot een smaaktype dat volkomen is aangepast aan de smaak van de Nederlander van vandaag. Voor dat pils, gebrouwen met ervaring en wetenschap, is de zomercampagne 1962 begonnen. Kort en krachtig is dat nieuwe tijdperk van Amstel pils op heel eenvoudige manier neergezet in de woor den Amstel Pils '62 met de smaak van vandaag voor de mensen van vandaag. We hebben met deze campagne gewacht tot we zeker waren dat overal in ons land de flesjes met ons nieuwe etiket verkrijg baar waren. Want natuurlijk hoort het nieuwe etiket bij Amstel Pils '62. Onderzoekingen hadden ons geleerd dat ons pilsetiket verbeterd diende te wor den in plaats van de zwarte achtergrond kwam een witte, omgeven door een gouden rand. In deze uitvoering zou het echter zeer veel lijken op ons Goldetiket en daarom werd eerst dit veranderd; het kreeg een gouden achtergrond met witte rand. Toen kwam het pilsetiket aan de beurt. Let op dat etiket, het is zeer fraai geworden. En daar is nu ons Amstel Pils '62: een aantrekkelijk bier achter een aantrekke lijk etiket.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1962 | | pagina 3