Drie onderzoekers gaven wat te denken Oplossing Deze drie onderzoekers hebben velen te denken gegeven, maar het is met plezier gedaan. Dat hebben wij althans kunnen constateren, want de oplossingen waren vaak versierd met tekeningen en aangevuld met opmerkingen. Ook waren er ditmaal vele nieuwe puzzelaars, die blijkbaar deze nieuwe spijs van harte toejuichten. Vraag onder een oplossing: waarom die lege blikken nog meegeteld, is dat soms voor het statiegeld AntwoordLaat niet als dank na 't zetten van de strikken, De eigenaar van 't woud de lege voedselblikken. (Overigens is het statiegeld van expeditie- voedselblikken inderdaad aanzienlijk.) Iedere zichzelf respecterende expeditie heeft touwen bij zich, schrijft een ander, waarom dan de lege boot niet met een touw terugtrekken over de rivier? Wij stellen voor, dat deze geachte inzender dit eens repeteert aan de oever van het IJ, een rustig watertje in vergelijking met een turbulente oerwoudrivier. En nu de prijswinnaars. De heren J. IJ. Koudenburg, B. Selhorst en C. Verhaar ontvangen een reiswekker (met een heel bescheiden Amstelmerkje). De minder for tuinlijke inzenders hopen wij een andere keer gelukkig te kunnen maken. 1. De zesde, de heer Roel, is ouder dan de vader van de geoloog en heeft een zoon, aan wie de vogelkundige een geschenk heeft gegeven. Hij kan dus alleen de vader van de plantkundige zijn, die dus Roel heet. Als de vogelkundige nu niet meer Roel kan heten en ook niet Bont, omdat hij immers van de heer Bont jr iets gewonnen heeft, kan hij dus alleen maar Kraag heten. Dan heet de geoloog vanzelfsprekend Bont. 2. Ieder moet hetzelfde aantal blikken hebben. Dat kan alleen zo: de eerste ontvangt 2 volle 3 halfvolle 2 lege de tweede ontvangt 2 3 2 de derde ontvangt 3 1 3 of zo de eerste ontvangt 3 1 3 de tweede ontvangt 3 1 3 de derde ontvangt 1 5 1 Alle andere oplossingen zijn fout. 3- De overtocht werd als volgt gedaan: Twee inboorlingen naar de overkant: een inboorling terug. Twee inboorlingen naar de overkant: een inboorling terug. Twee geleerden naar de overkant: een geleerde en een inboorling terug. Twee geleerden naar de overkant: een inboorling terug. Twee inboorlingen naar de overkant: een inboorling terug. Twee inboorlingen naar de overkant. of zo Een geleerde en een inboorling naar de overkant: een geleerde terug. Twee inboorlingen naar de overkant: een inboorling terug. Twee geleerden naar de overkant: een geleerde en een inboorling terug. Twee geleerden naar de overkant: een inboorling terug. Twee inboorlingen naar de overkant: een geleerde terug. Een inboorling en een geleerde naar de overkant. Het begin en het eind van deze oplossingen kunnen ook verwisseld worden. Bij alle andere oplossingen zal blijken, dat op een gegeven ogenblik de inboorlingen groter in aantal zijn dan de blanken. 15

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1961 | | pagina 17