Actie I960 begonnen Met grote opgewektheid en geestdrift is de reclamecampagne I960 enige tijd geleden gelanceerd en... ontvangen. Een stampvol restaurant van het Olympisch Stadion te Amsterdam, gevuld met verreweg de meeste van onze agenten heeft op 11 april ge amuseerd en geboeid het spel van silhouet ten en gesprekken, van geestige lezingen en de opvoering tot de climax, de onthul ling van hetgeen Amstel in I960 van plan is, gevolgd. We weten het allen: de hand, die door middel van de tegen-elkaar ge plaatste duim en wijsvinger het kwaliteits- gebaar maakt, het gebaar van dinstinctie en tevredenheid met het gebodene. Onze lezers hebben vlak na de onthulling van een en ander een extra nummer van Het Spongat ontvangen, waaruit bleek wat de Amstel Brouwerij op het gebied van stimulering van haar produkt van plan is te gaan doen, met de hand in het middelpunt. De eerste advertenties (de z.g. teasers) waren nauwelijks verschenen of reeds waren enige geestdriftige Amstelklanten present: zij zonden ons de uitgeknipte advertentie met de hand en de tekst 'Wie doet zó?' en zetten daarbijde Amsteliefhebber doet zo. Inmiddels is de actie op gang gekomen en allerwegen blijkt, dat zij is ingeslagen. Een merkwaardig voorbeeld daarvan gaf de heer Struiksma onlangs, die mededeelde dat hij gedurende de Ronde van Nederland (waaraan hij een „luidsprekend" aandeel heeft gehad) goed had kunnen merken, dat het Amstelgebaar bekend is. Voldaan (de lunch was juist achter de rug) en vol verwachting (de openbaarmaking van de actie I960 moest nog komenstaan de deelnemers aan de agentenbijeenkomst op de betonbaan en zelfs tot op de sintelbaan van het Olympisch Stadion te Amsterdam. Recordcampagne Dit jaar is de facob Ruppert Brouwerij in Amerika bezig aan een advertentie campagne, die aan het eind van I960 vier miljoen dollar (vijftien miljoen gulden) zal hebben gekost. Het is het grootste adi ertentiebudget uit de brouwerij geschie denis. De redactienaad Deze raad, bij wie tips en copy voor ons Spongat ingeleverd kunnen worden, bestaat uit mej. H. A. Bosker en de heren A. W. Albers, A. W. F. Kroon, G. Ch. Nieuwen- dijk, G. A. Poelenije, Th. Veenings, C. P. Verhaar, A. J. A. de Winter en R. M. Wijdeveld. TIJdstenen Zo zou men de robijnen (de stenen) in een horloge kunnen noemen. Hierin wor den de uiteinden van enkele asjes gevat om het uitslijten zo gering mogelijk te maken. Laat u niets wijsmaken: het aantal stenen heeft niets met de kwaliteit van een horloge te maken. Een horloge met een entwintig stenen is daarom niet beter dan een met zeventien stenen. Een goed hor loge moet op vijftien stenen lopen, meer zijn er niet nodig. Zijn de uurwerken gecompliceerder, zoals stopwatches, dan moeten er meer in zitten. De stenen in een goed horloge zijn bijna altijd robijnen, de hardste steen op de diamant na. Minder dure horloges hebben granaten, andere safieren die het snelst slijten. 2

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1960 | | pagina 4