Meer bier door Moed en Liefde Procuratiehouders benoemd In het Winternummer van Missets Horeca zijn goede woorden gewijd aan het bier, zowel aan de productie als aan de consumptie en meer in het bijzonder de bierconsumptie door jonge mensen. Het blad schrijft: „Dat bier wel degelijk een aantrekkingskracht heeft voor de jonge mensen van nu, werd enige tijd geleden bevestigd door een landelijke enquête. Over dit onderzoek lezen wij dat het voor naamste doel was een zo goed mogelijk inzicht te krijgen in de aard der factoren, welke bij het al dan niet bierdrinken een rol spelen. Toen het rapport over deze onderzoekingen uitkwam, konden verschil lende interessante conclusies worden ge trokken. De meest verrassende was wel dat een groot gedeelte van de totale bier consumptie bij een relatief kleine categorie van vaste bierdrinkers werd aangetroffen. Een verheugend verschijnsel was dat het grootste percentage bierdrinkers werd ge vonden bij de jonge mannen, bij wie dus blijkbaar de geneigdheid om een glas bier te drinken nog groter is dan bij andere leeftijdsgroepen. Waarom bier? Omdat het bier heeft bewezen de gezellig heidsdrank bij uitnemendheid te zijn. Waar bierdrinkers bijeen zijn heerst altijd een gezellige stemming en wat belangrijk is, de goede stemming blijft. Bier bezit nl. be paalde eigenschappen, die het als natuur- produkt tot een unieke drank stempelen. Het is een verkwikkende, koele longdrink met een licht-alcoholische toets, die sfeer geeft in het horecabedrijf. Ondanks de verschuivingen in de bestedingsvormen van het publiek, die men ziet in de aanschaf fing van duurzame gebruiksartikelen, zoals televisietoestellen, koelkasten, woning inrichting alsmede bromfietsen e.d., artike len die de „consumptie-gulden" afknabbe len, tonen de cijfers aan dat het bier in vergelijking met andere artikelen een be voorrechte positie inneemt Dat de stijging in het bierverbruik niet vanzelf is gekomen, zal wel ieder duidelijk zijn die zich neg herinnert hoe laag het bierverbruik in ons land omstreeks 1949 was. Dat de 10 liter van toen opgevoerd zijn tot een royale 20 liter in 1958 heeft krachtsinspanning, doorzettingsvermogen en geld, veel geld gekost. Wanneer men weet dat de Nederlandse brouwerijen sinds 1949 mee rdan 5^2 miljoen gulden aan collec tieve reclame publieksreclame en voor lichting aan de tussenhandel hebben besteed, dan geeft dit toch wel een indruk van de moed en ondernemingslust van een industrie, die hiermee blijk gaf een vast Met ingang van 1 januari 1960 zijn de heren ir. J. Boonen, Technische Dienst en K. A. Houtzager, afd. Export benoemd tot procuratiehouder van onze naamloze vennootschap. Wij bieden deze heren onze hartelijke gelukwensen met deze benoeming aan. 14

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1960 | | pagina 16