kleuren, afgewisseld met zwart-wit-adver- tenties. Een bewegende blikvanger, rotair of mo bile genoemd, kan aan de zoldering worden bevestigd en draait bij het kleinste zuchtje. Een geheel nieuw idee is een smalle strook papier, waarop in vele kleuren armen zijn afgebeeld die naar de Amstelpul reiken; hiermee kunnen winkels e.d. worden ver sierd. In acht kleuren bedrukte vellen golfkarton, eveneens voor etalages. Toonbankstukjes met de voorstelling van een meisje dat pullen vasthoudt. Flesopzetters, die een fleurig plaatje ver tonen, en over de hals van drie flessen kunnen worden geschoven. Pullenfolders en wandbordfolders in groten getale. Affiches op de deuren van de bierauto's en dakreclame op de service wagens. Alle detaillisten (winkeliers en slijters, die Amstel bier verkopen) hebben een reuzen- brief ontvangen, waarin zij van de cam pagne op de hoogte werden gesteld. Een kartonnen prieeltje waarin een pul en een flesje Gold staan, heeft een zeer apart cachet in een etalage. Bierviltjes in de vorm van een pul worden overal in Nederland verspreid. De Amstelbode, die in een oplage van 200.000 exemplaren het campagnenieuws zal verspreiden. DE AMSTELBODE Heraut van nieuwe pullenactie De hernieuwde pullenactie is ingezet met grote publiciteit door het gehele land. Een bijzonder facet van die publiciteit is de Amstelbode, een reclamekrant van acht pagina's. In een oplage van tweehonderd duizend exemplaren is deze krant, voorzien van een adresbandje verspreid in alle ste den, dorpen en gehuchten van Nederland. Nadat het Algemeen Handelsblad het zet werk en het drukken had verzorgd, zijn de tweehonderdduizend exemplaren naar Van Tol's Boekbinderij gegaan. Hier, op de Nieuwe Zijds Kolk, werden de kranten machinaal gevouwen en van een bandje voorzien, dat tevoren was geadresseerd, Het bedrijf bestaat in augustus vijftig jaar en de heer Van Tol die weliswaar voor heter vuren heeft gestaan, bevestigde toch dat de Amstelbode voor hem een grote opdracht was. OOK U KUNT MEEWERKEN Ook dit seizoen mogen wij onze ver koopactie warm bij al onze personeels leden aanbevelen. Dit jaar geen ge zellige middag in Carré, met talrijke enthousiaste medewerkenden. Maar ook zonder zo'n unieke bijeenkomst zal ieder onzer het grote belang van een morele en daadwerkelijke steun wel inzien. Als u geestdriftig bent over de pullen en het wandbord, zal het u gemakkelijk vallen er in posi tieve termen over te spreken met uw omgeving. En door uw opbouwende houding zal de verkoop van ons pro- dukt in gunstige zin beïnvloed kunnen worden. En om die omzet gaat het. Als die goed is, gaat het ons goed. De bieromzet is de inzet bij de pullen actie. Moge hij ook dit jaar een groot succes zijn Spreken over reclame en pullen Tweehonderdvijftig leerlingen van detail handeldagscholen in Amsterdam, Den Bosch, Breda, Enschedé, Groningen, Den Haag en Eindhoven hebben op 11 maart in het middenstandscentrum op de Voor- jaarsbeurs geluisterd naar de heer R. M. Wijdeveld, het hoofd van onze afdeling Publiciteit. Hij vertelde hun enige gehei men van het reclamevak en zijn causerie werd met grote aandacht gevolgd. Eerder waren deze aanstaande winkeliers toegesproken door drs. H. van der Laar, hoofd afdeling middenstand van het mini sterie van Economische Zaken, die hun had uitgelegd wat de voorlichtingsinstituten op de Jaarbeurs betekenen voor de midden stand. Op 15 mei zal de heer Wijdeveld in Wenen zijn om aldaar een spreekbeurt te vervullen. De titel ismiljoen bierpullen in drie maanden; het wel en wee van een Neder landse waardemerkenactie. De toehoorders zijn de deelnemers aan het derde inter nationale reclamecongres in Europa. Aangezien de omstandigheden van land tot land verschillen, zullen de aanwezigen zeker geïnteresseerd zijn te vernemen hoe een grootscheepse actie als die van onze pullen in 1958 is ontstaan en afgewikkeld.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1959 | | pagina 4