Ons leven in de brouwerij
Amsterdam
Geboren
Marcellinus Cornells Jacobus, z. van P. W.
J. v. d. Beek, gistkelder
Ingrid Anna Maria, d. van J. Fleury
(magazijn).
Herman, z. van J. de Graaf, bottelarij.
Hendricus Wilhelm, z. van J. van Moer
kerk, smederij.
Ronald, z. van H. Nienhuis (bottelarij).
Gerja, d. van J. Visser, instrumentmakerij.
Robert, z. van J. H. v. d. Wal, laborato
rium.
Gehuwd:
L. Bouwmeester (chauffeur) met mej.
J. van Rooij.
Heerlen
E. F. H. Hoenjet (bierleid.monteur) met
mej. B. H. M. Scheffer.
Geboren
Isabella Joseph Pierre, d. van S. H. Moers,
expeditie
Theodorus Gijsbertus, z. van W. J. v. d.
Kletersteeg, chauffeur.
Petrus Barbara Maria, z. van G. H. Lem
pers, timmerman.
Amsterdam
ln dienst getreden:
Mej. M. Th. J. Leijten, Laboratorium.
Mej. A. E. Harmsen, Laboratorium.
Mej. L. Muusze, Technisch Bureau.
De heer R .D. de Boer, Verbandmeester.
HEERLEN
In Heerlen vond het afscheid plaats van
de chef van het wagenpark en de ijsfabriek,
de heer J. Vleugels, in verband met het
bereiken van de pensioengerechtigde leef
tijd.
Aan dit afscheid is een feestelijk tintje
gegeven.
Op 6 januari werden de heer en mevrouw
Vleugels tegen half zes n.m. in de directie
kamer ontvangen. Beiden werden toege
sproken achtereenvolgens door de heer
A. Duysens, die het plichtsbesef van de
heer Vleugels memoreerde en ook mevrouw
Vleugels in de hulde betrok. De heer
J. Duysens onderstreepte de woorden van
de heer A. Duysens en bood mevrouw
Vleugels bloemen aan. Tenslotte sprak de
bureauchef, de heer C. van Rhenen, die
namens het personeel een geschenk onder
couvert aanbood.
(Zoals wij in het vorige nummer vermeld
den, is de heer Vleugels opgevolgd door
de heer A. Sluymers. Red.)
OPLOSSING COMPONISTEN:
ln, 2e, 3d, 4b, 5a, 6c, 7f, 81, 9m, 10k,
lij, 12h, 13i, I4g.
Onze dienst verliet:
Mej. T. Blok.
Heemstede
Overleden:
Mevr. H. Verkade-Huizinga.
We stonden die zondag om 4 uur op en
omstreeks 6 uur werd gestart, in colonne
werd de stad uitgereden. Na 6 km.
waren we met onze wagen de eersten die
pech kregen: een lekke voorband. We
moesten de rest loslaten en al vroeg aan
het werk, hetgeen niet helemaal zonder
gevaar was, omdat we op een hele smalle
weg waren. Voordat we de zaak plat had
den was er al heel wat verkeer voorbij
getrokkenallemaal Spaanse bussen met
zigeuners. We zijn nadien aan één stuk
doorgereden via Toulouse naar Garcasson-
ne, een hele mooie oude stad. Het was
reeds half 2 toen we daar aankwamen;
we hebben toen een flinke rustpoos ge
houden. Om zes uur bereikten we het eind
doel Pallavas, doch toen begonnen de
narigheden pas goed. De kampeerplaats
lag vlak langs de kust en waar niemand
op rekende, gebeurde: midden op het ter
rein waren enkele kale plekken en we
reden achter elkaar het terrein op. De
eerste bus reed normaal door, maakte een
bocht en we zagen hem in het losse zand
wegzakken. Bijna op hetzelfde moment
ging de tweede en ook wijzelf tot aan
de assen naar beneden. Het verkeer was
gestremd en er moesten enkele tenten ver
zet worden om de andere wagens door te
laten. Wij togen aan het werk, dat tot
middernacht doorging, echter zonder resul
taat. Maar ja, we waren 's maandags vrij
en we gingen toen eerst maar een glaasje
kopen, hetgeen echter laat werd, daar wij
door iedereen getrakteerd werden. Pas om
3 uur gingen we naar bed, met de meeste
praats van allen. Want voor eten hadden
we geen tijd gehad, dus met een lege
maag aan de boemel met een heel stel
studenten, dat viel heus niet mee. Meer
behoef ik hierover niet te vertellen, daar
weet ieder wel meer van, die dit af en
toe heeft meegemaakt.
23