Ons leven in de brouwerij Amsterdam Geboren Marcellinus Cornells Jacobus, z. van P. W. J. v. d. Beek, gistkelder Ingrid Anna Maria, d. van J. Fleury (magazijn). Herman, z. van J. de Graaf, bottelarij. Hendricus Wilhelm, z. van J. van Moer kerk, smederij. Ronald, z. van H. Nienhuis (bottelarij). Gerja, d. van J. Visser, instrumentmakerij. Robert, z. van J. H. v. d. Wal, laborato rium. Gehuwd: L. Bouwmeester (chauffeur) met mej. J. van Rooij. Heerlen E. F. H. Hoenjet (bierleid.monteur) met mej. B. H. M. Scheffer. Geboren Isabella Joseph Pierre, d. van S. H. Moers, expeditie Theodorus Gijsbertus, z. van W. J. v. d. Kletersteeg, chauffeur. Petrus Barbara Maria, z. van G. H. Lem pers, timmerman. Amsterdam ln dienst getreden: Mej. M. Th. J. Leijten, Laboratorium. Mej. A. E. Harmsen, Laboratorium. Mej. L. Muusze, Technisch Bureau. De heer R .D. de Boer, Verbandmeester. HEERLEN In Heerlen vond het afscheid plaats van de chef van het wagenpark en de ijsfabriek, de heer J. Vleugels, in verband met het bereiken van de pensioengerechtigde leef tijd. Aan dit afscheid is een feestelijk tintje gegeven. Op 6 januari werden de heer en mevrouw Vleugels tegen half zes n.m. in de directie kamer ontvangen. Beiden werden toege sproken achtereenvolgens door de heer A. Duysens, die het plichtsbesef van de heer Vleugels memoreerde en ook mevrouw Vleugels in de hulde betrok. De heer J. Duysens onderstreepte de woorden van de heer A. Duysens en bood mevrouw Vleugels bloemen aan. Tenslotte sprak de bureauchef, de heer C. van Rhenen, die namens het personeel een geschenk onder couvert aanbood. (Zoals wij in het vorige nummer vermeld den, is de heer Vleugels opgevolgd door de heer A. Sluymers. Red.) OPLOSSING COMPONISTEN: ln, 2e, 3d, 4b, 5a, 6c, 7f, 81, 9m, 10k, lij, 12h, 13i, I4g. Onze dienst verliet: Mej. T. Blok. Heemstede Overleden: Mevr. H. Verkade-Huizinga. We stonden die zondag om 4 uur op en omstreeks 6 uur werd gestart, in colonne werd de stad uitgereden. Na 6 km. waren we met onze wagen de eersten die pech kregen: een lekke voorband. We moesten de rest loslaten en al vroeg aan het werk, hetgeen niet helemaal zonder gevaar was, omdat we op een hele smalle weg waren. Voordat we de zaak plat had den was er al heel wat verkeer voorbij getrokkenallemaal Spaanse bussen met zigeuners. We zijn nadien aan één stuk doorgereden via Toulouse naar Garcasson- ne, een hele mooie oude stad. Het was reeds half 2 toen we daar aankwamen; we hebben toen een flinke rustpoos ge houden. Om zes uur bereikten we het eind doel Pallavas, doch toen begonnen de narigheden pas goed. De kampeerplaats lag vlak langs de kust en waar niemand op rekende, gebeurde: midden op het ter rein waren enkele kale plekken en we reden achter elkaar het terrein op. De eerste bus reed normaal door, maakte een bocht en we zagen hem in het losse zand wegzakken. Bijna op hetzelfde moment ging de tweede en ook wijzelf tot aan de assen naar beneden. Het verkeer was gestremd en er moesten enkele tenten ver zet worden om de andere wagens door te laten. Wij togen aan het werk, dat tot middernacht doorging, echter zonder resul taat. Maar ja, we waren 's maandags vrij en we gingen toen eerst maar een glaasje kopen, hetgeen echter laat werd, daar wij door iedereen getrakteerd werden. Pas om 3 uur gingen we naar bed, met de meeste praats van allen. Want voor eten hadden we geen tijd gehad, dus met een lege maag aan de boemel met een heel stel studenten, dat viel heus niet mee. Meer behoef ik hierover niet te vertellen, daar weet ieder wel meer van, die dit af en toe heeft meegemaakt. 23

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1959 | | pagina 25