De lieer Cadro beantwoordt vragen C. NIEMAN f Bij het ter perse gaan van dit nummer bereikte ons de droeve tijding dat twee mede werkers ons door de dood zijn ontvallen. Na een langdurige ziekte overleed de heer Cornelis Nieman, die sinds ettelijke jaren op de bottelarij is werkzaam geweest. De heer Nieman, die ruim 51 jaar is geworden, overleed op woensdagavond 23 april j.l. in het ziekenhuis. Wij wensen zijn echtgenote en haar drie kinderen sterkte toe bij het verlies van hun man en vader. Moge zij kracht putten uit de wetenschap dat de overledene in de herinnering van chefs en collega's voortleeft als een plichtsgetrouw en ijverig medewerker. D. F1EGE Door tot nu toe onopgehelderde oorzaak is de dekknecht/roerganger Dirk Fiege woens- dagmorgen 23 april j.l. in de nabijheid van de brouwerij van zijn schuit gevallen en verdronken. De heer Fiege, die drieentwintig jaar was, kwam op 3 december 1956 bij ons in dienst en werd op 28 januari 1957 dekknecht/roerganger op onze bierschuiten. Onze deelneming gaat uit naar de nabestaanden van het slachtoffer en wij wensen de diepbeproefde ouders sterkte in deze zware dagen. Het gaat goed met het bier in Frankrijk: 1957 heeft het goede bierjaar 1936 geëve naard toen ruim veertien miljoen hl werd geproduceerd. De heer Cadro heeft aan het blad „L'Hotel- lerie" een interview toegestaan, waarin hij de volgende twee vragen Deantwoordde Waarom gaat men langzamerhand meer bier drinken Waarom worden nu gaandeweg de voor oorlogse cijfers geëvenaard en overtroffen? De eerste reden is dat het biertje zonder karakter, dat men in de oorlog schonk, deze drank in discrediet had gebracht. Naar het schijnt hebben de mensen die het vooroor logse bier hebben gekend, onmiddellijk hun geliefde drank hervonden, terwijl het voor de jonge generatie moeilijker ligt. Een goe de propaganda, de bekwaamheid van de verkopers en een zekere neiging tot nadoen moeten het bier er weer bovenop brengen. Men kan ook zeggen dat de verbruikspiek van het bier van de laatste weken wordt verklaard door de belangrijke prijsverhoging van de wijn (en in de café's die van de apéritiefs). Het is normaal dat als de prijs van de wijn stijgt, de consument gaat omzien naar ma tiger geprijsde dranken. En een deel van die nieuwe klanten zal het bier steeds trouw blijven. (Jean Primus) Puzzel zonder tientje Het is op sommige afdelingen een goede gewoonte elkaar ter gelegenheid van de ver jaardag een kleinigheid cadeau te geven. Toen er op zekere keer iemand twee pakjes kreeg, tekende de heer Beekman van Pu bliciteit er bijgaande rebus bij. De jarige kon er niet uitkomen. Niemand kon eruit komen. Tot de heer Beekman de oplossing maar heeft prijsgegeven. Probeert u het eens. Als u het niet kunt, vindt u de oplossing op pag. 24. 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1958 | | pagina 10