Het nieuwe thema naderingswijze heeft. Ook in het campagne jaar 1956/57 gaat de collectieve actie tot stimulering van het bierverbruik onvermin derd verder. Ook deze winter zien we weer boeiende advertenties in de bekende dames- en familiebladen, advertenties waarin het bier als koele, verkwikkende drank met een licht-alcoholische toets voor de moderne mens uit en thuis op originele wijze naar voren wordt gebracht. Als thema voor deze nieuwe campagne is gekozen „de vrouw en het bier". Het is immers zo, dat in tegenstelling met andere landen het bier drinken door vrouwen in ons land nog op tal van psychologische weerstanden stuit, een reeks misvattingen, met als grondslag de gedachte dat het drin ken van bier door vrouwen niet „bon ton" zou zijn. Voor de damesbladen is nu een serie adver tenties uitgewerkt en een andere serie voor de familiebladen waarin op overtuigende wijze „de vrouw met bier" naar voren komt. In de damesbladen verschijnen advertenties die laten zien hoe elegante vrouwen in an dere landen een glas bier weten te waar deren; in de familiebladen wordt de vrouw met bier geconfronteerd in de vorm van boeiende fotoreportages. Door beïnvloeding van de consument, door opvoeding" van de tussenhandel en door dat ieder van ons met liefde en overtuiging hieraan medewerkt, gaat het bier in Neder land een goede toekomst tegemoet. Wanneer u weet dat het bierverbruik vóór de oorlog (1938) in Nederland nog geen 15 liter per hoofd der bevolking bedroeg, terwijl het nu 16 liter per hoofd is, zou men al van een vooruitgang kunnen spre ken. Maar wij hebben al gezegd: bier is de drank der toekomst (moderne mensen drin ken bier!) en wij zullen ons best doen om het bier in de Nederlandse samenleving de zelfde plaats te doen innemen die het in andere landen allang bezit. De cijfers spreken ook hier een duidelijke taal. Kijkt u maar eens: Land Belgie Australië Engeland Denemarken U.S.A. Zwitserland Zweden Frankrijk Nederland p. hoofd der bevolking p. jaar 120 liter bier 94 82 70 63 50 39 19 16 U ziet, we zijn er nog lang niet, maar de tot nu toe bereikte resultaten stemmen ons hoopvol. De kracht van de collectieve cam pagne ligt in haar continuiteit. Bovendien is zij sterk vertrouwenwekkend bij het pu bliek, ook omdat zij een geheel andere be- De Deense vrouw 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Het Spongat | 1957 | | pagina 10